شناسهٔ خبر: 156671 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

بیش از ۷۰ پروژه بسیار مهم در حوزه اقتصاد دریا در دست اجراست

صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بیش از ۷۰ پروژه بسیار مهم در حوزه اقتصاد دریا و توسعه دریامحور طراحی شده و در دست اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  علی‌اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشست شورای مدیران و معاونان این سازمان، اعلام کرد: بیش از ۷۰ پروژه بسیار مهم در حوزه اقتصاد دریا و توسعه دریامحور طراحی شده و در دست اجراست.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره با سیاست‌های ابلاغی توسعه دریامحور و ضرورت یکپارچگی ارگان‌های دریایی کشور در اجرایی سازی این سند، تاکید کرد: ادبیات سیاست‌های توسعه دریامحور، مبتنی بر حکمرانی دریایی و محدوده اجرایی آن نیز اقیانوس‌ها، دریاها، سواحل، بنادر و پسکرانه‌های دریایی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تشکیل کارگروه اجرایی سازی سند ابلاغی توسعه دریامحور در سازمان بنادر، افزود: شیوه‌نامه و الزامات اجرایی سازی سیاست‌های توسعه دریامحور، به سرعت در دستور کار قرار گرفته است و برنامه‌ریزی شده تا در یک سازوکار منظم و با مشارکت جامعه نخبگانی، خبرگانی و همه ارگان‌های دریایی، اجرای سیاست‌های توسعه دریامحور پیگری شود.

صفایی همچنین بر تداوم کسب و کار در بنادر تاکید کرد و گفت: مدیران باید روند اجرای امور و انجام خدمات بندری و دریایی به مردم و ذینفعان را در قالب مانور برنامه‌ریزی نشده، پایش کنند و از تدوام کسب و کار در بنادر مطمئن شوند.