شناسهٔ خبر: 156727 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای امسال تاکنون صورت گرفت؛

صدور بیش از ۱۶ هزار برگه معاینه فنی ناوگان جاده‌ای در بوشهر

معاینه فنی بوشهر سرپرست معاونت حمل و نقل اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از صدور ۱۶ هزار و ۱۶۶ برگه معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر), عباس فرامرزی سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 16 هزار خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین به مراکز معاینه فنی استان مراجعه کرده که از این میزان، ۱۱ هزار و ۲۰۷ وسیله نقلیه در مرحله اول قبول شدند که نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش داشته است.

فرامرزی افزود: همچنین یک‌هزار و ۸۵۱ دستگاه ناوگان سنگین و نیمه سنگین پس از اصلاح عیب، قبول شدند.

وی اظهار کرد: ۳ هزار و ۱۰۸ دستگاه ناوگان نیز در تست‌های مربوطه رد شدند که نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد افزایش یافته‌است. به گفته فرامرزی، بیشترین مردودی ناوگان سنگین و نیمه سنگین استان در معاینه‌های فنی شامل تست ترمز بوده که ۶۴ درصد را شامل می‌شود.

فرامرزی با اشاره به فعالیت دو مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین و نیمه سنگین در شهرهای بوشهر و برازجان خاطرنشان کرد: همچنین یک مرکز معاینه فنی دیگر در شهرستان عسلویه در آستانه بهره‌برداری است.

سرپرست معاونت حمل و نقل استان بوشهر یادآور شد: معاینه فنی ناوگان به‌منظور ارتقای ایمنی در ترددهای جاده‌ای، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو و حفظ محیط زیست انجام‌می‌شود.