شناسهٔ خبر: 156736 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران:

آغاز عملیات نوسازی بیش از ۲۱۵ هزار واحد بنای ناپایدار در بافت‌های فرسوده

آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: شروع عملیات نوسازی بناهای ناپایدار در بافت‌های فرسوده شهری از ۲۱۵ هزار واحد عبور کرد.

محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در بیان روند نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری، گفت: هم اکنون آمار شروع عملیات نوسازی و ساخت واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده با دو رویکرد تولید مسکن و مقاوم‌سازی ساختمان‌های ناپایدار در دولت سیزدهم از ۲۱۵ هزار واحد فراتر رفته و تاکنون بیش از ۵۵ هزار واحد به مرحله بهره برداری رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه نوسازی واحدهای ناپایدار در بافت‌های فرسوده هدفی است که در کنار ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی و همچنین ارتقای ارایه سطح خدمات از جمله خدمات روبنایی در بافت‌های فرسوده مدنظر است، توضیح داد: شهرهای تهران، مشهد، کرمانشاه، تبریز، اصفهان، همدان، قم، اردبیل، کرمان و بندرعباس به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه نوسازی بافت‌های فرسوده و کاهش بناهای ناپایدار برای امسال ثبت شدند.

آیینی تصریح کرد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بافت‌های شهری از جمله اهدافی است که همواره کارشناسان بر اجرای آن تاکید کرده اند و دولت سیزدهم نیز در اجرای قانون جهش تولید مسکن بر این مهم تاکید ویژه داشته است.

گفتنی است، دولت سیزدهم تعهد کرده است زمینه تولید تا ۴ میلیون واحد مسکونی را در طی این دولت فراهم کند. هم اینک نیز بخشی از واحدها تکمیل و تحویل متقاضیان شده است. همچنین، در این مسیر، علاوه بر اجرای طرح نهضت ملی مسکن، نوسازی بافت فرسوده همراه با تامین خدمات مناسب برای بافت‌ها، رویکردی است که وزیر راه و شهرسازی بر آن تاکید ویژه داشته است.