شناسهٔ خبر: 156745 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

واگذاری زمین به ۱۵ هزار متقاضی طرح جوانی جمعیت در پویش خانواده مهدوی

وزیر _ مهرداد بذرپاش _ پرتره وزیر راه و شهرسازی با اشاره به احداث ۳۰ اتاق مادر و کودک در مجتمع های بین راهی تا عید نوروز از واگذاری زمین رایگان به ۳۵ هزار متقاضی طرح جوانی جمعیت توسط این وزارتخانه خبر داد و گفت: در پویش خانواده مهدوی ۱۵ هزار متقاضی دیگر هم زمین رایگان دریافت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، مهرداد بذرپاش امروز یکشنبه در حاشیه برگزاری نشست شورای عالی جمعیت با حضور رئیس جمهور، بیان کرد: تاکنون زمین به بیش از ۳۵ هزار خانواده مشمول طرح جوانی جمعیت اختصاص یافته و تا نیمه‌شعبان در مجموع به ۵۰ هزار خانوار، زمین تعلق می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از دستگاه هایی که مسئولیت تامین زمین در طرح جوانی جمعیت را بر عهده دارد وزارت راه وشهرسازی است که تا به امروز سعی کرده ایم با تامین زیرساخت ها، این اراضی را در اختیار خانواده‌های متقاضی در طرح جوانی جمعیت قرار دهیم تا اقدام به ساخت کنند.

وی ادامه داد: تا به امروز به بیش از ۳۵ هزار خانواده مشمول طرح جوانی جمعیت، زمین تقدیم شده و حتی در برخی زمین‌ها عملیات ساخت مسکن آغاز شده‌ است.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: از ۱۴ بهمن تا سوم اسفند به ۱۵ هزار مشمول دیگر طرح جوانی جمعیت نیز در قالب پویش خانواده مهدوی زمین تعلق خواهد گرفت که در مجموع تعداد اراضی اختصاص یافته به ۵۰ هزار خانواده دارای بیش از سه فرزند می رسد.

بذرپاش گفت: ساخت مسکن در بسیاری از اراضی اختصاص یافته به خانواده های دارای طرح جوانی جمعیت آغاز شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به احداث اتاق‌های مادر و کودک در مجتمع های بین راهی تا عید نوروز، اظهار کرد: ۳۰ اتاق مادر و کودک در مجتمع های بین راهی آماده و تقدیم مردم عزیز می شود و این به عنوان یک رویه در قالب یک آیین نامه ابلاغ شده است که در مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی که ساخته می شود اتاق مادر و کودک هم در نظر گرفته شود.