شناسهٔ خبر: 156757 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی از محلات هدف بازآفرینی مشهد 

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، از پروژه‌های محلات هدف بازآفرینی مشهد بازدید کرد و از نزدیک در جریان اجرای این پروژه‌ها قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان‌رضوی)، وحید داعی در جریان بازدید میدانی از بیش از ۱۵ پروژه بازآفرینی مشهد، ضمن آگاهی از مسائل و مشکلات سازندگان و مالکان بر تسریع انجام پروژه‌ها در این مناطق با استفاده از همکاری نهادها و دستگاه‌های ذیربط به‌ویژه شهرداری‌ها تأکید کرد.

داعی از پروژه‌های واقع در مناطق مختلف مشهد بازدید و دستورات لازم را جهت تسریع در بهره برداری رساندن پروژه‌های مذکور صادر کرد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان با تأکید بر اطلاع رسانی به مردم این محلات، اذعان داشت: هنوز در زمینه آگاهی رسانی تسهیلات و خدمات به مردم شریف این مناطق باید کار شود و اطلاع رسانی در این خصوص نیاز به استفاده از ظرفیت معتمدان محلات، امامان جماعت، متولیان هیئت های مذهبی و به‌صورت خاص شهرداری‌ها دارد. 

وی تأکید کرد: در صورت آگاهی مردم در خصوص تسهیلات بافت‌های فرسوده در مناطق بازآفرینی شهری، که به‌صورت ویژه در دولت مردمی سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی تصویب و در استان‌ها بومی سازی نیز صورت گرفته است، نوسازی مسکن در این مناطق چشمگیر و خانه‌های ایمن در اختیار مردم این محلات قرار خواهد گرفت.

مدیر کل راه و شهرسازی اظهار داشت: تخفیف پروانه، تسهیلات نظام مهندسی ساختمان، تسهیلات با سود کم و بازپرداخت طولانی مدت و... گوشه‌ای از این تسهیلات است که به‌جد تحقق آن را رصد می‌کنیم.

شایان‌ذکر است، ۲۲۵۸ هکتار بافت ناکارآمد میانی (فرسوده)، ۲۶۷۲ هکتار بافت تاریخی و ۳۸۹۴ هکتار سکونتگاه غیررسمی مصوب در مشهد شناسایی شده‌است.