شناسهٔ خبر: 156772 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

از ابتدای سال جاری تاکنون؛

جابه‌جایی کالا در بنادر شرق هرمزگان به مرز ۲ میلیون تُن رسید

بنادر شرق هرمزگان مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن کالا از ابتدای سال جاری تا کنون در بنادر شرق استان تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا محمدحسینی تختی با بیان اینکه بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن کالا از ابتدای سال جاری تاکنون در بنادر شرق استان تخلیه و بارگیری شده‌است، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیون و ۹۸۵ هزار و ۱۴۷ تن از انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی جابه‌جا شده‌است.

وی ادامه‌داد: از این میزان تخلیه و بارگیری یک میلیون و ۶۲۱ هزار و ۳۳۳ تن با افزایش ۱۴ درصدی مربوط به حوزه غیرنفتی و ۳۶۳ هزار ۸۱۴ تن به بخش تخلیه و بارگیری نفتی اختصاص دارد.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان افزود: با به‌کارگیری و استفاده از زیرساخت‌های مناسب برای بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های موجود،۵۳ هزار و ۳۹۷ تن از انواع کالاهای غیرنفتی در این بنادر ترانزیت شده که در این بخش ۲۲ درصد افزایش ثبت شد.

حسینی تختی، میزان کانتینر یخچالی تخلیه و بارگیری شده در این مدت را ۵۲ هزار و ۴۵۱ TEU اعلام‌کرد و گفت: با استقبال صاحبان کالا به‌لحاظ سرعت، هزینه و امنیت این نوع جابه‌جایی در مدت گذشته از سال جاری چهار درصد رشد به ثبت آمارهای عملیاتی رسیده است.

بنا بر گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی یادآور شد؛ در این بازه زمانی نیز ۵۰ هزار و ۸۱۶ فروند شناور در این بنادر پهلو دهی شده که این میزان به نسبت سال گذشته ۱۴ درصد جهش را نشان‌می‌دهد.