شناسهٔ خبر: 156830 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

هفتمین جلسه آموزشی توجیهی سامانه‌های هوشمند جاده‌ای در گلستان برگزار شد

گلستان هفتمین جلسه آموزشی توجیهی سامانه داده کاوی اطلاعات پلاک خوان(داپ) به میزبانی استان گلستان و با حضور استان های مازندران، خراسان شمالی و رضوی به مدت یک روز در علی آباد کتول برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، محسن عامریون معاون حمل و نقل اداره کل در آغاز جلسه گفت: این دوره در راستای افزایش نظارت بر بخش های حمل و نقل کالا، مسافر و ایمنی برگزار شده است.

وی افزود: سامانه داده کاوی اطلاعات پلاک خوان(داپ) از جمله سامانه های هوشمند جاده ای است که سازمان متبوع جهت نظارت هرچه بهتر بر عملکرد بخش های مورد نظر حمل و نقل طی سال های اخیر راه اندازی کرده است.

به گفته وی، برای کنترل و هدایت صحیح بخش حمل و نقل نیازمند داده های پایه هستیم که سامانه داپ برای دستیابی به این هدف مفید است.

عامریون تصریح کرد: در این سامانه هوشمند از اطلاعات سایر سامانه ها برای دریافت بارنامه ها و صورت وضعیت های صوری استفاده می شود.

مدرس این دوره آموزشی نیز ، هدف از راه اندازی سامانه داپ را، تحلیل داده های کنترل سرعت دانست که طی سالیان اخیر استفاده از ظرفیت این سامانه گسترش پیدا کرده است.

جعفری تصریح کرد: برای کنترل و هدایت حمل و نقل علاوه بر اطلاعات پایه ای این سامانه تاییدیه کارشناسان استانی نیز مورد نیاز است.