شناسهٔ خبر: 156834 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان عنوان کرد؛

شاخص برخورداری روستاییان آذربایجان‌غربی از راه آسفالت به بیش از ۹۰ درصد رسید

1668238518211hd5lo56ooc7efnnund3qutnikv.jpg معاون راهداری و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: در سال جاری با آسفالت بالغ بر ۱۶۰ کیلومتر از راه‌های روستایی، شاخص برخورداری روستائیان آذربایجان‌غربی از راه آسفالت به بیش از ۹۰ درصد رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، جعفر صادقی‌پور معاون راهداری و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به عملکرد اداره نظارت بر ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی اعلام کرد: ۲ هزار و ۱۸۲ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد که در سال گذشته، جمعیت یک هزار و ۶۶۶ روستا از نعمت راه آسفالته برخوردار شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه آسفالت راه‌های روستایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: طول کل راه‌های روستایی در استان حدود ۷ هزار و ۹۹۷ کیلومتر است که تا پایان سال ۱۴۰۱، ۱۵۳ کیلومتر از این راه‌ها و در سال جاری تا کنون حدود ۱۶۰کیلومتر از راه‌های روستایی آسفالت شده است.

معاون راهداری و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی اظهار کرد: شاخص برخورداری از آسفالت از نظر تعداد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به ۷۷.۳۶ درصد و از بعد خانوار بهره مند از راه آسفالته این شاخص به ۹۰.۷۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با توجه به تخصیص اعتبارات استانی پروژه‌های راه‌های روستایی از محل منابع استانی اعلام کرد: در سال جاری اعتبارات استانی پروژه‌های راه‌های روستایی از محل منابع استانی بالغ بر ۳۴۰ میلیارد تومان مصوب شده که نسبت به سال گذشته نزدیک به ۲۰ درصد رشد را نشان می‌دهد، ضمنا محل اعتبارات محرومیت زدایی نیز بالغ بر ۲۴۵ میلیارد تومان است.

معاون راهداری و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با در نظر گرفتن قیر تحویلی اذعان کرد: در سال گذشته از محل اعتبارات ۵ هزار و ۳۰۳ تن قیر و تا پایان دی ماه سال جاری یک هزار و ۷۵ تن قیر در ازای اخذ تضمین تحویل پیمانکار شده است.

وی ادامه داد: به طور کلی هم اکنون ۱۷۴ قرارداد بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی به طول ۵۶۰.۷۳ کیلومتر و با مبلغ ۷۲۹ میلیارد تومان منعقد شده است.

معاون راهداری و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در پایان سخنان خود در راستای تسریع در کاهش محرومیت در بخش راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار خاطر نشان کرد: در این راستا ۱۱۳.۳ کیلومتر آسفالت راه روستایی تصویب شده که از این مقدار تا پایان شهریور ماه سال جاری ۵۹.۱ کیلومتر آسفالت انجام شده است.