شناسهٔ خبر: 156918 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی؛

۴۵ طرح راهداری و راه روستایی در کرمان افتتاح می‌شود

45 طرح راهداری و راه روستايی با اعتباری حدود 825 هزار ميليارد تومان در استان كرمان افتتاح می شود به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تعداد ۴۵ طرح راهداری، احداث راه روستایی و فنی و زیربنابی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان آماده افتتاح است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمان)، احسان عراقی زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با بیان این مطلب که تعداد ۴۵ پروژه آماده افتتاح با مجموع اعتباری بالغ بر ۸۲۵ هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است، گفت: در ایام الله دهه مبارک فجر امسال تعداد ۲۲ طرح راهداری، ۱۴ طرح راه روستایی و ۶ طرح فنی و زیربنایی به بهره برداری می رسد.

عراقی زاده در تشریح این پروژه‌ها اظهار کرد: بیشترین حجم عملیات انجام گرفته در پروژه های دهه فجر راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مربوط به بهسازی و روکش آسفالت، درزگیری، لکه گیری راه های اصلی و شریانی با اعتباری حدود ۶۰۷ میلیارد تومان است.

وی افزود: اجرای روشنایی، رفع نقاط حادثه خیز، احداث راهدارخانه، شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی، احداث پل، ایمن سازی و تعریض از دیگر پروژه های قابل افتتاح حوزه راهداری است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان پروژه های آماده افتتاح و بهره برداری راه های روستایی را حدود ۱۷۳ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: احداث راهدارخانه ها، احداث سوله ماشین، احداث ساختمان خوابگاه و تکمیل و بازسازی مهمانسرای کرمان از پروژه های آماده افتتاح و بهره برداری اداره فنی و نظارت با اعتباری بالغ بر ۴۳ میلیارد تومان است.