شناسهٔ خبر: 156976 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۵۵ پروژه راهداری و راه روستایی جنوب سیستان و بلوچستان در دهه فجر افتتاح یا کلنگ زنی می‌شود

دهه فجر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان از افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی ۵۵ طرح راهداری و راه روستایی با اعتبار بالغ بر یک‌هزار و ۸۹۵ میلیارد تومان درجنوب استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، شهرام مبارکی اظهار کرد: ۵۵ پروژه در زمینه احداث، بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی و شریانی، رفع و اصلاح نقاط حادثه ‎خیز، روکش آسفالت محورهای مواصلاتی ، احداث مجتمع های خدمات رفاهی و راه اندازی دوربین های نظارتی در جنوب استان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

افتتاح ۲۹ پروژه

وی با اشاره به اینکه در دهه مبارک فجر شاهد افتتاح ۲۹ پروژه راهداری خواهیم بود، یادآور شد: احداث ، زیرسازی و روکش آسفالت ۱۵۰ کیلومتر با اعتبار بالغ بر ۳۲۰ میلیارد تومان از این طرح‌ها است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان ادامه داد: پروژه روکش آسفالت محور مرزی ریمدان با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان، بهسازی و روکش آسفالت محور نیکشهر ـ کنارک با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان از دیگر طرح‌های افتتاحی است.

وی تصریح کرد: احداث یک باب نمازخانه در پایانه مرزی ریمدان با اعتبار ۹ میلیارد تومان،راه اندازی دوربین های نظارتی پایانه مرزی پیشین و پلیس راه چابهار با اعتبار ۱/۵ میلیارد تومان از مهمترین پروژه‌هایی قابل بهره برداری راهداری جنوب استان هستند.

آغاز عملیات اجرایی ۲۶ پروژه

مبارکی همچنین از آغاز عملیات اجرایی ۲۶ پروژه راهداری و راه روستایی در دهه مبارک فجر خبر داد و در خصوص شاخص ترین آنها بیان کرد: عملیات ایمن سازی و تعریض محور چابهار ـ جکیگور با اعتبار پیش بینی شده ۲۱۵ میلیارد تومان و احداث محور روستایی فنوج ـ تنگ سرحه (قطعه ۲) با اعتبار ۲۷۶ میلیارد تومان از این طرح‌ها است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان در پایان خاطرنشان کرد: همچنین ۴ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی با اعتبار ۶ میلیارد تومان در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به بهره ‎برداری می‌رسد.