شناسهٔ خبر: 156987 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری:

۱۱۷۰ واحد پروژه نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی هرمزگان به بهره‌برداری رسید

آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از بهره برداری واحدهای مسکونی نوسازی مردمی، اعطای سند به مالکین اعیانی سکونتگاه‌های غیررسمی و بهره‌برداری از پروژه بازآفرینی شهری محله کوش بندر کنگ همزمان با آغاز دهه فجر و سفر هیأت دولت به استان هرمزگان خبر داد.

محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص جزئیات افتتاح ها و برنامه های شرکت بازآفرینی در سفر رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی به استان هرمزگان توضیح داد: هم‌زمان با سفر هیأت دولت به استان هرمزگان، در مجموع  ۲۲۳ پروژه شامل یکهزار و ۱۷۰ واحد مسکونی در محلات بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری استان به بهره برداری می رسد که از این میزان، ۱۳۰ پروژه در شهر بندرعباس و بالغ بر ۹۶۶ واحد است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه  داد: اقدامات ارزنده و جامعی در حوزه بازآفرینی در محله کوش در بندر کنگ انجام شده که در جشن انقلاب این محله بازآفرینی شده نیز بهره برداری می‌شود. در این محله هدف بازآفرینی شهری که تاریخی نیز هست روان بخشی محله از جمله کف سازی‌ها، بدنه‌سازی‌ها و زیباسازی ها انجام شده در کنار آن خدمات موردنیاز محله شامل مدرسه، سرای محله، مرمت بناهای تاریخی و بهسازی معابر با مشارکت تمامی افراد عضو ستاد بازآفرینی شهری استان و شرکت بازآفرینی شهری به سرانجام رسیده است. این محله به محله ای دلنشین و جداب تبدیل شده و می تواند به عنوان یک اقدام خوب در سطح بین المللی مطرح شود.

آیینی توضیح  داد: به مالکان اعیانی سکونتگاهی شهر بندرعباس در جشن مسکن و انقلاب با حضور رییس جمهور به شکل نمادین تعدادی سند داده می شود.

به گفته وی، اسناد صادر شده در این منطقه  ۶ هزار و ۶۰۰ سند است.