شناسهٔ خبر: 157003 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

کاهش دما و بارش برف و باران از جمعه تا یکشنبه در کشور

بارش برف و باران کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش برف و باران در بیشتر مناطق کشور از کاهش دما طی فردا تا روز یکشنبه در سراسر کشور، خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز در مناطقی از شمال غرب، غرب، جنوب‌غرب، جنوب، جنوب‌شرق، استان‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز کشور، بارش باران و برف دارند که در مناطق کوهستانی بارش ها به شکل برف است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا نیز علاوه بر مناطق اعلام شده در شرق و شمال شرق کشور بارش برف پیش‌بینی شده است. در استان های جنوبی، بارش‌ها همراه با رعدو برق و با احتمال تگرگ است.

رفیعی توضیح داد: شنبه مجددا شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، جنوب سیستان و بلوچستان، بارش ها تداوم دارد و در آخر وقت شنبه این سامانه بارشی از کشور خارج می شود.

وی گفت: از اواخر وقت یکشنبه و طی روز دوشنبه مجددا در مناطقی از شمال غرب و غرب کشور بارش‌ها آغاز خواهد شد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، جمعه و شنبه در نیمه شرقی، مناطقی از جنوب و مرکز، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز، وزش باد شدید است که در برخی مناطق سبب گردوخاک می‌شود. همچنین از نظر شرایط دمایی، از جمعه تا یکشنبه در بیشتر مناطق کشور، کاهش محسوس دما پیش‌بینی شده است.

رفیعی ادامه داد: از جمعه تا یکشنبه آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، مواج و متلاطم است.

وی گفت: تهران امروز در برخی ساعت‌ها، وزش باد، همراه با بارش باران و برف دارد. بیشینه دمای پایتخت امروز به ۷ درجه بالای صفر می رسد و کمینه دما ۳ درجه بالای صفر ثبت شد.