شناسهٔ خبر: 157008 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای برنامه‌های فرهنگی اولین قدم در ارتقاء فرهنگ ایمنی و ترافیک است

کامیون معاون دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از اجرایی شدن تفاهم‌نامه فی مابین این سازمان با کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کشور در خصوص برگزاری رالی خانوادگی کامیون‌های کِشنده برای اولین بار در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، مصطفی اکرامی نیا معاون دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در در جریان برگزاری رالی خانوادگی کامیون‌های کِشنده از مبدأ تهران به مقصد اراک گفت: مصادف با هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری با توجه به همکاری‌هایی که با کانون جهانگردی و اتومبیلرانی صورت گرفت قرار بر انعقاد تفاهم نامه همکاری با این کانون با موضوع ایمنی حمل و نقل جاده‌ای و بحث های فرهنگی مرتبط با فرهنگ ترافیک و رانندگی ایمن شد.

وی با بیان اینکه طرحی که کانون جهانگردی پیشنهاد داد برگزاری رالی کشنده‌های باری برای اولین بار بود، افزود: این طرح برای نخستین بار در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای طرح موضوع شد و مورد موافقت قرار گرفت و تفاهم نامه همکاری در ۲۶ آذر ماه بین رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و مدیر کانون جهانگردی و اتومبیلرانی منعقد شد.

معاون دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: بعد از انعقاد تفاهمنامه، برنامه ریزی برای برگزاری رالی صورت گرفت و اقداماتی هم انجام شد و امروز توانستیم برای اولین بار در کشور رالی خانوادگی کشنده‌های سنگین را برگزار کنیم.

اکرامی نیا اضافه کرد: صبح امروز استارت این کار زده شد و اختتامیه آن در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی صورت گرفت.

به گفته وی این برنامه با هدف ارتقای فرهنگ رانندگی و رعایت نکات ایمنی صورت گرفت.

اکرامی نیا اضافه کرد: رانندگی جز مشاغل سخت است اما در این برنامه فضایی ایجاد شد تا رانندگان با همراهی خانواده‌هایشان تجربه‌ای جدید در کارنامه شغلی شان رقم بزنند؛ بحث های فرهنگی و تعاملات می‌تواند در میان مدت نتایج خوبی را در مورد فرهنگ رانندگی سبب شود.