شناسهٔ خبر: 157009 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت دهه فجر انجام می‌شود؛

بهره برداری از ۷۷ پروژه راهداری، ۵ مجتمع خدماتی رفاهی و ۸۵ سامانه هوشمند در خوزستان

محمد جولانژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: ۷۷ پروژه راهداری، ۵ مجتمع خدماتی رفاهی و ۸۵ سامانه هوشمند به مناسبت دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، محمد جولانژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اظهار کرد: در دهه فجر امسال ۷۷ پروژه راهداری شامل ۵۶۰ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت، ۳۵ کیلومتر روشنایی، احداث و تعمیر ۱۵۵ پل و ابنیه فنی، تهیه و نصب ۳۶ کیلومتر حفاظ میانی و ۲.۵ کیلومتر روفوژ میانی با اعتباری بالغ بر ۱۲,۲۱۴ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اهمیت مجتمع ‌های خدماتی رفاهی در ایجاد تمرکز خدمات مورد نیاز در یک مکان افزود: در دهه فجر امسال ۵ مجتمع خدماتی رفاهی با اعتباری بالغ بر ۱۴۵۰ میلیارد ریال در محورهای باغملک-ایذه، رامشیر-اهواز(دو مجتمع در دو طرف جاده)، رامهرمز-اهواز، رامهرمز-هفتکل و سه راهی امیرحاضر-تشان به بهره برداری می رسند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان تأکید کرد: مجتمع های خدماتی رفاهی نقش اساسی در ارائه خدمات مطلوب به کاربران جاده ‌ای و همچنین کاهش سوانح و تصادفات جاده‌ای و افزایش ایمنی تردد در شبکه راه ها دارند و تا پایان سال جاری نیز ۹ مجتمع در طول محورهای استان به بهره برداری خواهند رسید.

جولانژاد یادآور شد: همچنین به مناسبت دهه فجر، ۶۰ دوربین کنترل سرعت، ۵ دوربین نظارتی و ۲۰ دوربین تصویربرداری ثابت با اعتباری بالغ بر ۷۰۵ میلیارد ریال در طول محورهای استان به بهره برداری می رسد.