شناسهٔ خبر: 157011 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آموزش و فرهنگ‌سازی، مهم‌ترین گام برای ارتقاء کیفیت رانندگی است

جلسه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، در جریان برگزاری مراسم تجلیل از برترینهای رالی خانوادگی کامیون‌های کِشنده، آموزش و فرهنگ‌سازی را دو مولفه مهم‌ برای ارتقاء کیفیت رانندگی عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ضمن تبریک فرارسیدن چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در مراسم اختتامیه اولین رالی خانوادگی کامیون‌های کِشنده در کشور از تلاش و برنامه‌ریزی برای ارتقاء سطح ایمنی و رانندگی ایمن با توسعه برنامه های فرهنگی و آموزشی خبر داد.

وی افزود: رانندگان حرفه ای رانندگانی هستند که به عنوان مراعات کننده دقیق نظم و انضباط و مقررات شناخته می‌شوند و می‌توانند الگویی برای تمامی کاربران جاده‌ای باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در ادامه گفت: امروز هم شاهد این نکته مهم بودیم که نتیجه رانندگی با رعایت نکات ایمنی و توجه بیشتر به تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی، سفری ایمن و سلامت است که باید مد نظر تمامی کاربران جاده‌ای قرار گیرد.

وی هدف از اجرای این برنامه را انتقال فرهنگ ایمنی و ترافیک به تمامی اعضای خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: با نهادینه ساختن فرهنگ رانندگی ایمن، نیاز است تا آموزش رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را در تمامی سطوح بویژه سنین پایین انجام دهیم.

جهانی یادآور شد: امروز عامل ۸۵ درصد تصادفات خطای انسانی است که نیاز به فرهنگ سازی در این زمینه بیش از پیش احساس می‌شود.

به گفته جهانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درصدد بالابردن سطح خدمات به کاربران جاده‌ای است. زیرساخت‌هایی برای توسعه و افزایش تعداد استراحتگاه‌ها و ارتقاء ارائه خدمات مطلوب جاده‌ای به رانندگان و مسافران تا شاهد تصادف های کمتری در جاده ها باشیم.