شناسهٔ خبر: 157022 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

رییس‌جمهوری اعلام کرد؛

عملیاتی شدن صدها پروژه نیمه‌تمام در هرمزگان با جذب ۱۰۵ هزار میلیارد تومان سرمایه

رییس جمهور رئیس جمهور در بدو ورود به بندرعباس گفت: صدها پروژه نیمه‌تمام در هرمزگان با جذب ۱۰۵هزار میلیارد تومان سرمایه عملیاتی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در فرودگاه بین‌المللی شهدای پرواز ۶۵۵ بندرعباس اظهارکرد: استان هرمزگان ظرفیت‌های بسیاری در زمینه اقتصاد دریا، گردشگری و صنعتی دارد.

رئیس جمهور افزود: دور نخست سفرهای استانی به برطرف کردن ضرورت‌های استان اختصاص داشت و امروز با تلاش همه، ‌گام‌های خوبی برداشته شده است.

وی ادامه داد: صدها پروژه نیمه‌تمام امروز عملیاتی شده و ۱۰۵هزار میلیارد تومان جذب سرمایه برای به نتیجه رسیدن این طرح‌ها انجام شده است.

رئیسی توضیح داد: استان هرمزگان ظرفیت های زیادی دارد، ظرفیت های بسیاری از اقتصاد دریا، اقتصاد گردشگری، کشاورزی، صنعتی در این استان ایجاد شده است.

وی گفت: با توجه به نیازهایی که این استان دارد در دور اول سفرهای رییس جمهور ضرورت ها و رفع آنها مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ضمن به نتیجه رسیدن بسیاری از طرح ها و کارهایی که در استان هرمزگان آغاز شده، در زمان خودش که دور هم نیست مردم شاهد حرکت جهادی در استان خواهند بود.

وی اضافه کرد: لازم است از پیمانکاران، جوانان، بخش های مختلف و مسئولانی که توانستند در جهت به سامان رساندن این پروژه ها نقش داشته باشند و همچنین از نماینده محترم رهبر معظم انقلاب و نیروهای مسلح که بسیار در جهت ساماندهی امور در این استان نقش آفرین هستند، تشکر کنم.

رییس جمهور بیان کرد: در این ۲ روز به جای جای این استان و بخش هایی که امکان داشته باشد، سر می زنم و کارها را دنبال می‌کنم و آنچه در این استان لازم است، در شورای اداری و برنامه ریزی استان در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری می شود.

وی گفت: آنچه نیاز است برای تصمیم‌گیری در شوراهای عالی و در تهران نیز به تصویب خواهد رسید و تا حصول نتیجه،  آنها را پیگیری خواهیم کرد.

افتتاح چندین طرح و پروژه مهم و دیدار با مردم استان هرمزگان از جمله برنامه های دومین سفر استانی رییس جمهور به هرمزگان، دروازه پیشرفت ایران است.

وزیران کشور، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، علوم، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و رئیس سازمان انرژی اتمی، رئیس مرکز ارتباطات مردمی رئیس جمهور، رئیس دفتر رئیس جمهور، معاون اجرایی رئیس جمهور و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در این سفر دو روزه، آیت‌الله رئیسی را همراهی می‌کنند.

رئیس‌جمهور به همراه هیات دولت امروز و فردا برای بهره‌برداری از یکهزار و ۳۲ طرح عمرانی به ارزش ۱۰۵ همت میهمان مردم خونگرم و ولایتمدار هرمزگان است.

افتتاح ۲ بیمارستان و تعدادی طرح بهداشتی و درمانی، تکمیل برخی پروژه های ریلی نیمه تمام، تامین تجهیزات آزمایشگاهی در دانشگاه‌های استان، تکمیل و تجهیز مجتمع توانبخشی ایثارگران، تکمیل، بازسازی و تجهیز پروژه‌های نیمه تمام ورزشی، اجرای طرح‌های هادی روستایی و ایمن‌سازی روستاهای در معرض خطر، اجرای طرح‌های کشاورزی، تکمیل و تجهیز مجتمع های فرهنگی و تکمیل و بهره برداری از کتابخانه مرکزی بندرعباس از جمله برنامه‌های دومین سفر استانی رئیس جمهور به استان هرمزگان است.

استان هرمزگان با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت و ۷۱ هزار کیلومتر مربع مساحت و با سواحل طولانی و ۱۴ جزیره ایرانی بزرگ و کوچک در پهنه گسترده آب های خلیج فارس و دریای عمان در حدود چهار درصد مساحت و ۱.۸ درصد جمعیت کشور را در بر گرفته است و از آن به عنوان پایتخت اقتصادی و دروازه پیشرفت ایران یاد می‌شود.