شناسهٔ خبر: 157033 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان:

زیرساخت‌های ایجاد شده در استان اردبیل قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست

آسفالت محور پمپ بنزین به سه راهی هلیلان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه زیرساخت‌های ایجاد شده در این استان قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست، گفت: تمام تلاش مسئولان ارتقای زیرساخت‌های ضروری و مورد نیاز و ایجاد شرایط مطلوب و در شان مردم استان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، کلیم‌الله وثوقی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل با تبریک ایام دهه فجر گفت: با وجود مشکلات و تنگناهای ناشی از فشارهای دشمنان ملت ایران طی چهار دهه اخیر اقدامات گسترده‌ای در راستای توسعه زیرساخت‌ها و خدمات‌رسانی به مردم انجام شده و شرایط امروز قابل مقایسه با گذشته نیست.

وی اضافه کرد: طی این مدت با وجود مشکلات ناشی از هشت سال جنگ و سال‌ها تحریم اعمال شده از سوی دشمنان ملت ایران رشد و توسعه کشور در بخش‌های مختلف متوقف نشده است و این روند امروز هم ادامه دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل خاطرنشان کرد: در استان اردبیل حدود هفت هزار کیلومتر بزرگراه ، راه اصلی، فرعی و راه روستایی احداث شده و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل مسئولیت حفاظت و نگهداری از این شبکه گسترده را بر عهده دارد.

وثوقی اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی استان اردبیل یک کیلومتر بزرگراه نداشت اما الان حدود ۲۴۰ کیلومتر بزرگراه در استان احداث شده و توسعه شبکه بزرگراهی استان هم با جدیت در دستور کار دولت است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل همچنین گفت: قبل از انقلاب یک کیلومتر از راه‌های روستایی استان آسفالت نشده بود و تنها راه‌های اردبیل به حیران، اردبیل به تبریز و یک راه ارتباطی کوچک به خلخال در استان وجود داشت ، این در حالی است که الان سه هزار کیلومتر از راه روستایی استان آسفالت شده است.

وثوقی خاطرنشان کرد: در حال حاضر۶۳ شرکت مسافربری، هشت هزار و ۸۵۶ دستگاه ناوگان باری ، ۹۰ شرکت حمل کالا و بار و ۱۰ شرکت حمل و نقل بین‌المللی در سطح استان فعال است که این ظرفیت چشم‌انداز روشنی برای توسعه استان به شمار می‌رود.

وی گفت: در ۱۰ ماه امسال سه میلیون و ۴۶۵ هزار تن کالا و یک میلیون و ۳۰۰ هزار مسافر در راه‌های استان جابجا شد ، ضمن اینکه ۱۲ هزار و ۲۰۰ راننده ر ناوگان استان فعال هستند که از این تعداد یک هزار و ۹۰۰ نفر دارای کارت هوشمند هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل ادامه داد: امسال از طریق پایانه مرزی بیله‌سوار ۲۴ هزار ۷۲۴ تن کالا وارد و ۴۶۵ هزار تن کالا صادر شده است ، علاوه بر این ۸۵۰ هزار تن ترانزیت ورودی و خروجی در این پایانه ثبت شده است.

وثوقی با اشاره به پروژه‌های زیرساختی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اظهار کرد: امسال با حضور وزیر راه و شهرسازی۱۸۲ پروژه به ارزش ۱۹ هزار میلیارد ریال در این استان افتتاح و به بهره‌برداری رسید و قرارداد ۲۲ هزار میلیارد ریال پروژه دیگر هم منعقد شد که به محض شروع فصل کاری عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز کیفیت خدمات راهداری و ناوگان جاده‌ای قابل مقایسه با قبل نیست ، افزود: با وجود تمام محدودیت‌ها و مشکلاتی که داریم تمام تلاش ما ارتقای زیرساخت‌ها در شان مردم و ارائه خدمات مطلوب به هم استانی‌هاست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در راستای نوسازی و تجهیز ناوگان راهداری به ماشین‌آلات جدید قرار است ۵۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات مدرن اعم از گریدر، بولدزر و بیل مکانیکی تامین شود که در این راستا قراردادی به ارزش هفت هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال منعقد شده و تعدادی از این ناوگان در سال جاری در اختیار راهداری قرار خواهد گرفت.

وثوقی از جمله پروژه‌های در دست اجرا را احداث ۱۰۰ کیلومتر و آسفالت ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی ذکر کرد و افزود: همچنین نسبت به بهسازی، مرمت و احداث ۲۷ دهنه پل در این استان اقدام خواهد شد.