شناسهٔ خبر: 157039 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ایام دهه مبارک فجر انجام می شود؛

بهره برداری از ۳۳ پروژه راهداری و راه روستایی در خراسان شمالی

دهه فجر ۳۳ پروژه راهداری و راه روستایی با ۲ هزار و ۴۷۲ میلیارد ریال اعتبارات بخش دولتی و ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبارات بخش خصوصی در ایام دهه مبارک فجر در خراسان شمالی به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، محمد مشتری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۳۳ پروژه راهداری و راه روستایی با ۲ هزار و ۴۷۲ میلیارد ریال اعتبارات بخش دولتی و ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبارات بخش خصوصی در استان افتتاح می شود.

مشتری افزود: در حوزه راه های روستایی و فرعی استان احداث، آسفالت و روکش ۱۴ محور شامل احداث و آسفالت ۱۰ محور روستایی به طول ۲۸ کیلومتر و آسفالت ۴ محور روستایی به طول ۸.۷ کیلومتر به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به بهره برداری از یک مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین و یک باب مجتمع خدماتی رفاهی در شهرستان گرمه طی این ایام تصریح کرد: روکش آسفالت تجمعی شهرستان های مانه و سملقان به طول ۱۳ کیلومتر، میکروسرفیسینگ محورهای شریانی شیروان و فاروج به طول ۲۶ کیلومتر و لکه گیری و روکش ماسه آسفالت محور اسفراین-سبزوار به طول ۵ کیلومتر از جمله پروژه های قابل بهره برداری است.

این مسئول، بهره برداری از ۳ دستگاه ماشین آلات و تجهیزات راهداری را از پروژه های دیگر دانست و ادامه داد: تعمیر، مرمت و احداث ۸ دستگاه ابنیه فنی راه ها در شهرستان های مانه و سملقان، روکش آسفالت با دانه بندی باز و توپکا در محور بجنورد-اسفراین به طول  ۵ کیلومتر و بهسازی محور آشخانه-بجنورد (محدوده بیدک) به طول یک کیلومتر نیز از پروژه های دیگر به شمار می رود.

به گفته مشتری، رفع ۴ نقطه پرتصادف در شهرستان های شیروان و اسفراین و اجرای یک کیلومتر روشنایی در ورودی شهر اسفراین نیز در این ایام بهره برداری می شود.