شناسهٔ خبر: 15706 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

جزئیات برنامه‌های سفر وزیر راه و شهرسازی به الجزایر

آخوندی در مصاحبه با ۲ روزنامه‌ و شبکه تلویزیونی الجزایر: ایران همیشه در مقابل تروریسم قاطعانه مبارزه کرده است/ دعوت از فعالان اقتصادی الجزایر برای بازدید از دستاوردهای ایران

دیدارهای وزیر راه و شهرسازی در سفر به الجزایر وزیر راه و شهرسازی در روز دوم سفر به کشور الجزایر با دو روزنامه و شبکه تلویزیونی این کشور به نام‌های الشروق و البلد مصاحبه‌هایی جداگانه انجام و به سوالات این رسانه‌ها پاسخ داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و الجزایر در دومین روز سفر به الجزایر مدیران و خبرنگاران ۲ روزنامه پرتیراژ کشور الجزایر را به حضور پذیرفت و به سوالات سیاسی و اقتصادی این دو رسانه پاسخ داد.

دکتر آخوندی در گفتگو با روزنامه الشروق که بیش از ۵۰۰ هزار نسخه در روز تیراژ دارد، درباره مواجهه ایران با تروریسم و داعش گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره در حال مبارزه با تروریسم بوده است و در طول این سالها زخم‌های فراوانی از تروریسم خورده است. بر همین اساس ایران هیچگاه با گروه‌های منفور تروریسم و به‌ویژه داعش سر سازش نداشته و قاطعانه مبارزه کرده و این نکته از بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین مشخصه‌های انقلاب اسلامی ایران است.

وی گفت: امروز کشورهای اسلامی از تروریسم داعش بسیار در رنج هستند و فجایع عظیمی در برخی کشورهای اسلامی از جمله یمن، سوریه، عراق، لیبی و افغانستان در حال رخ دادن است و معتقد هستم کشورهایی نظیر ایران و الجزایر می‌توانند با همکاری و رایزنی‌های گسترده خود برای حل این مسائل و کاهش آلام مسلمانان راهکار پیدا کنند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در گفتگو با روزنامه و شبکه تلویزیونی البلد که عنوان سومین روزنامه پرتیراژ الجزایر را دارد، گفت: ایران از توانمندی‌ها و تجربیات بسیاری در زمینه‌های راهسازی و مسکن‌سازی، کشاورزی و تکنولوژی‌های نوین برخوردار بوده و قادر است این دانش و تجربه را به طرف الجزایری انتقال دهد.

رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و الجزایر گفت: همینجا از فعالان اقتصادی و بخش خصوص کشورتان دعوت می‌کنم که به ایران بیایید و از نزدیک دستاوردهای ایران را مشاهده کنید.

وزیر راه و شهرسازی همچنین به دکتر اصغر فخریه کاشان قائم‌مقام وزیر در امور بین‌الملل و تامین مالی ماموریت داد تا مقدمات این بازدید را فراهم و همچنین تفاهمنامه‌ها و توافقات بین بخش خصوص دو کشور را پیگیری کند.

هیئت اعزامی وزارت راه و شهرسازی به عنوان دبیرخانه و هماهنگ‌کننده مذاکرات نشست‌ها و اجلاس شامل دکتر آخوندی رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و الجزایر، دکتر اصغر فخریه کاشان قائم‌مقام وزیر در امور بین‌الملل و تامین مالی و شهرام اجتهادی معاون مدیرکل حوزه وزارتی است.

لازم به ذکر است عدم وجود پرواز مستقیم بین دو کشور، مشکل حمل‌ونقل و عدم وجود خط مستقیم کشتیرانی و عدم ارائه خدمات و تسهیلات بندری به کشتی‌های با پرچم ایران همانند کشتی‌های الجزایری برخی از مشکلات و موانع همکاری ایران با کشور الجزایر است.

برچسب‌ها:

نظر شما