شناسهٔ خبر: 157068 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ظهر امروز انجام شد ؛

اولین تور راویان پیشرفت در کرمانشاه

اولین تور راویان پیشرفت در کرمانشاه مصادف با آغاز دهه مبارک فجر اردوی‌ راویان پیشرفت جهت بازدید خبرنگاران از پروژه‌ها و اقدامات انجام شده توسط وزارت راه و شهرسازی در استان کرمانشاه برگزار شد.

به‌ گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، در اولین روز از دهه فجر مقصد روایان پیشرفت، بازدید از پروژه های حوزه راه و شهرسازی در استان و خدمات انجام شده در این بخش بود. خبرنگاران در ابتدا از پروژه طرح جوانی جمعیت با مساحت ۱۰۳ هکتار در نزدیکی شهر بیستون که از پروژه های بزرگ حوزه راه و شهرسازی است، بازدید کردند.

عملیات خاک برداری و مسطح سازی آن انجام شده است و این طرح جهت حمایت از فرزندآوری است که به گفته رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان، مساحت زمین های واگذاری شده به متقاضیان ۲۰۰ متر است و در دل این پروژه مجموعه های رفاهی، تفریحی، توریستی و مراکز خرید پیش بینی شده است.

مقصد دوم خبرنگاران پروژه سراج جنب بیمارستان امام رضا (ع) شهر کرمانشاه بود. پروژه‌ای که در زمینی به مساحت ۱۵۷ هکتار در قالب چهار فاز و در ۶ و ۷ طبقه ساخته می شود. فاز اول این پروژه شامل ۳۶۰ واحد، دوم هزار و ۱۲۰ واحد، سوم هزار و ۷۳۵ واحد و چهارم نیز در ۶۰۰ واحد ساخته می شود و در مجموع سه هزار و ۸۱۵ واحد در دست ساخت است. فاز ۱ و ۲ این پروژه به بنیاد مسکن جهت ساخت واگذار شده و به ازای هر واحد تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی پرداخت می شود.

پروژه ۴۷ هکتاری بنیاد مستضعفان در انتهای شهرک امام خمینی شهر کرمانشاه نیز دیگر پروژه فعال نهضت ملی مسکن است که در قالب ۲۷۰ بلوک که هر بلوک شامل ۲۰ واحد است ساخته می شود و در مجموع در پنج طبقه مسکونی پنج هزار و ۴۰۰ واحد احداث می شود.

پروژه امید در پادگان توحید ابتدای شهرک دانش و روبروی هوانیروز دیگر پروژه مورد بازدید خبرنگاران بود که در زمینی به مساحت ۹ هکتار و در هشت بلوک در دست ساخت است و قرار است در هفت طبقه مسکونی و ۲ طبقه پارکنیگ و در مجموع ۴۴۸ واحد ساخته شود. این پروژه توسط بنیاد تعاون سپاه انجام می شود و به هر واحد ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات نیز پرداخت خواهد شد.

پروژه «اربابی» در انتهای شهرک دولت آباد شهر کرمانشاه که توسط انجمن انبوه سازان در حال ساخت است از دیگر پروژه های مورد بازدید خبرنگاران در این تور مطبوعاتی بود. این پروژه در زمینی به مساحت ۱۷ هکتار شامل ۹۸ بلوک و هر بلوک ۶ واحد در حال ساخت است و قرار است سه طبقه مسکونی حیاط دار در آن ساخته شود. در مجموع ۵۵۸ واحد در این پروژه ساخته می شود و قطعات آن به انجمن انبوه سازان جهت ساخت واگذار شده و تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی به ازای هر واحد نیز پرداخت می شود.

خبرنگاران حاضر در این تور نیم روزی در پایان از پروژه خود نیز بازدید کردند. پروژه‌ای که به نام شهید آوینی نامگذاری شده و قرار است در آن واحدهای مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن برای خبرنگاران ساخته شود.