شناسهٔ خبر: 157072 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی؛

پروژه‌های بازآفرینی محله کوش بندر کنگ بهره برداری شد

آیینی هرمزگان با حضور مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، پروژه بازآفرینی شهری محله کوش بندر کنگ همزمان با آغاز دهه فجر و سفر هیأت دولت به استان هرمزگان، بهره برداری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با حضور محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران  بهره‌برداری از پروژه بازآفرینی شهری محله کوش بندر کنگ همزمان با آغاز دهه مبارکه فجر و سفر هیأت دولت به استان هرمزگان  آغاز شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، اقدامات جامع و مشترک دستگاه‌های عضو ستاد بازآفرینی  شهری  و مردم در محله کوش بندر کنگ همزمان با اولین روز دهه فجر انقلاب اسلامی  را افتتاح کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این آیین که با حضور گسترده مردم بندرکنگ و اهالی محله کوش انجام پذیرفت، گفت: مجموعه این اقدامات فاخر و دلنواز در این محله تاریخی انجام شده است که قابلیت ارائه در تراز بین المللی به عنوان یک افتخار ملی را دارا ست.

آیینی مهمترین شاخصه قابل توجه این پروژه را مردمی بودن این جریان و مشارکت خودجوش مردم در همکاری با مجموعه مدیریت شهری و شرکت بازآفرینی شهری  عنوان کرد.

گفتنی است، در این محله هدف بازآفرینی شهری که بافت تاریخی نیز هست، بهبود فضای شهری، سنگ فرش کوچه‎ها، مرمت جداره‌ها، مرمت و بازسازی بادگیرها، نورپزداری کوچه‌ها و بادگیرها، مرمت خانه تاریخی رشید، فضای سبز کوچه‌ها، بهسازی معابر، احداث دبستان ۹ کلاسه، نوسازی دبستان فاطمیه، مرمت خانه و مسجد نابینا و محوطه سازی و تعمیر و تجهیز چندین خانه بوم گردی با مشارکت شرکت بازآفرینی شهری ایران و بخش خصوصی به سرانجام رسیده است.