شناسهٔ خبر: 157076 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان صورت گرفت

افتتاح ۱۴۴ واحد پروژه مسکونی بشری در شهر کرمان

کرمان به مناسبت ایام الله دهه فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و استاندار استان کرمان ۱۴۴ واحد پروژه مسکونی بشری در شهر کرمان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان در روز پنجشنبه ۱۲ بهمن ماه سال ۱۴۰۲ با حضور داود منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ،محمد مهدی فداکار استاندار کرمان ،رضا حافظی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان ،معاونین و مدیران کل استانداری کرمان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان کرمان ۱۴۴ واحد پروژه مسکونی بشری شهر کرمان افتتاح شد.

 ابتدای این جلسه رضا حافظی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر گفت: خدا را شاکریم که در اولین روز از این ایام مبارک شاهد خانه‌دار شدن جمعی از مردم عزیز استان کرمان هستیم.

 وی همچنین به طرح جوانی جمعیت اشاره و گفت: تعداد ۹۹۰ قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت تا تاریخ ۱۰ بهمن ماه سال ۱۴۰۲ واگذار شده است.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان کرمان ادامه داد: تعداد هزار قطعه در دهه فجر در حال واگذاری است و نیز تا پایان سال جمعاً تعداد ۷۰۰۰ قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت واگذار خواهیم کرد.

حافظی به طرح نهضت ملی مسکن اشاره و عنوان کرد: تاکنون ۱۸۷۳ هکتار از سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن طراحی و آماده سازی شده است و همچنین ۶۲۳ هکتار اجرای عملیات آماده سازی آنها آغاز و ۱۲۷ هکتار عملیات آماده سازی آنها به اتمام رسیده است.

در ادامه این جلسه منظور معاون رئیس جمهور ضمن تبریک به خانواده‌هایی که صاحب خانه شده‌اند گفت: دولت و نهادهای غیر دولتی باید کمک کنند که عزیزانی فاقد خانه هستند صاحبخانه شوند و وظیفه دولت حمایت از مجموعه ظرفیت‌های مهندسی و همچنین تامین مصالح و تجهیزات مورد نیاز توسعه ساخت مسکن است.

وی با اشاره به وعده رییس جمهور در راستای ساخت سالی یک میلیون مسکن تصریح کرد: این موضوع شدنی است در صورتی که همه نهادهای مرتبط با هم ایفای نقش کنند که یکی از این نهادها صندوق ملی مسکن است و منابع پایداری برای این مهم تعیین شده است که باید این منابع در کنار ظرفیت‌های دیگر به ویژه سیستم و نظام بانکی ترکیب شود تا ما بتوانیم به این هدف گذاری دست پیدا کنیم.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: در خصوص تامین زمین از طرف وزارت راه و شهرسازی برای ۲.۲ میلیون واحد مسکونی تخصیص زمین انجام شده است.

 رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: در این ساخت و سازها یک بخش از آنها زمین‌هایی است که خود مالکین تامین می‌کنند و ما آنها را پشتیبانی می‌کنیم ،مانند در اختیار گذاشتن مجوزها و تسهیلات ،به ویژه در بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری.

 منظور در پایان اضافه کرد: این دولت، دولت مردمی است و تمام تلاش خود را جهت تامین مسکن مردم ،که آسایش آنها را در پی خواهد داشت به کار می‌گیرد و حتی سعی بر این است که مابقی مسکن مهر را نیز به اتمام برسانیم که به حمدالله در خیلی از جاهای کشور این مهم به سرانجام رسیده است.