شناسهٔ خبر: 157077 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان هرمزگان انجام شد؛

آغاز عملیات اجرایی ۹۳ کیلومتر از باند دوم کریدور نوار ساحلی جنوب/بهره‌برداری از ۵۲ کیلومتر راه و بزرگراه اصلی هرمزگان

بذرپاش هرمزگان در سفر رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به استان هرمزگان، عملیات اجرایی ۹۳ کیلومتر از باند دوم کریدور نوار سواحلی جنوب آغاز و ۵۲ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز در سفر رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به استان هرمزگان عملیات اجرایی ۹۳ کیلومتر از باند دوم کریدور نوار ساحلی جنوب کشور در منطقه مکران به ارزش ۲۱ هزار میلیارد ریال انجام شد. هم زمان با آغاز این پروژه نیز ۵۲ کیلومتر راه و بزرگراه اصلی در استان به ارزش ۱۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

بخشی از باند دوم بزرگراه بندرعباس-لار- جهرم که در حال احداث است به طول ۴ کیلومتر در شهرستان بندرخمیر حدوده کهورستان نیز بهره برداری شد.

عملیات اجرایی۹۳ کیلومتر از باند دوم کریدور نوار ساحلی جنوب کشور در منطقه مکران شامل قطعه دوم باند میناب-جاسک به طول ۲۵ کیلومتر، بهسازی بخشی از محور جاسک-میناب به طول ۵۳ کیلومتر و قطعه ۱/ب باند دوم جاسک-کاروان در مجموع به ارزش ۲۱ هزار میلیارد ریال است.

۵۲ کیلومتر راه و بزرگراه استان هرمزگان شامل محور جاسک-کاروان ۲۳ کیلومتر، کیلومتر باند دوم بندر خمیر-بندرلنگه-پارسیان، محور لار-بستک به طول ۸ کیلومتر، محور جهرم-لار-بندرعباس به طول ۴ کیلومتر، راه اصلی خور-جناح به طول ۳.۵ کیلومتر، راه اصلی فاریاب-زیارت علی به طول ۲.۵ کیلومتر و بهسازی راه اصلی سیاهو به طول ۳.۵ کیلومتر می شود که در مجموع ۱۶ هزار ۶۰۰ میلیارد ریال ارزش این پروژه ها است.