شناسهٔ خبر: 157085 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

مقالات برتر هفتیمن کنفرانس بین المللی تغییر اقلیم تهران معرفی شدند

ببینید| هفتمین کنفرانس بین المللی تغییر اقلیم با حضور وزیر راه و شهرسازی دبیرخانه هفتمین کنفرانس بین المللی تغییر اقلیم، پنج مقاله برتر کنفرانس را معرفی و از نویسندگان آنها در آئین اختتامیه این رویداد علمی تقدیر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، بر اساس اعلام دبیرخانه هفتمین کنفرانس بین المللی تغییر اقلیم، حدود ۱۰۰ داور دانشگاهی فرایند داوری مقالات کنفرانس را برعهده داشتند که در نهایت از مجموع ۳۵۰ مقاله دریافتی حدود ۴۵ مقاله به صورت سخنرانی و حدود ۲۲۰ مقاله به صورت پوستر پذیرفته شده است.

از این بین پنج مقاله به عنوان مقالات برتر کنفرانس انتخاب و معرفی شدند و در آئین اختتامیه کنفرانس از نویسندگان آنها تقدیر شد.

در این بین مقاله «ارتباط تغییرات اقلیمی با کیفیت منابع آب زیرزمینی، مطالعه موردی آبخوان قره ضیاءالدین» نوشته مریم السادات جعفرزاده و مهدی شفقتی و مقاله «محاسبه ردپای کربن صنایع انرژی بر در ایران» به نویسندگی متین کاظمی، حمید رضا خیربخشی  و حسین خواجه پور» به عنوان مقاله برتر معرفی شدند.

همچنین مقاله «رابطه توپوگرافی و خواص بیوفیزیکی سطح با جزیره گرمای شهری سطحی تهران به عنوان تغییر اقلیم محلی» به نویسندگی علی اصغر شمسی پور، حسام بوستان چی، علیرضا سعیدی و رقیه انصاری قولنجی و مقاله «تاثیر وضعیت تغییرات اقلیم بر شاخص های سلامت» به نویسندگی سارا امامقلی پور نیز به عنوان مقالات برتر کنفرانس انتخاب شدند.

«بررسی رودخانه های جوی بر فراز ایران در طول سال های ۱۹۸۳ الی ۲۰۰۰» نوشته فائقه پژوهش، محمدعلی نصر اصفهانی و احمدرضا قاسمی نیز به عنوان مقاله برتر کنفرانس انتخاب معرفی شد.

در این مراسم به نویسندگان مقالات برتر، تندیس کنفرانس، لوح تقدیر و جایزه نقدی اهداء شد.

بر اساس اعلام دبیر علمی کنفرانس مقالات پذیرفته شده انگلیسی کنفرانس در پایگاه «IEEE» به عنوان یکی از پایگاه های اطلاعات علمی بزرگ دنیا نمایه می شود.

همچنین مقالات فارسی نیز در پایگاه ایران داک به عنوان یکی از پایگاه های اطلاعات علمی مهم کشور نمایه می شود.

دبیرخانه کنفرانس اعلام کرد که علاوه بر پژوهشگران داخلی، پژوهشگران پنج کشور خارجی نیز مقالاتی را در ارتباط با تغییر اقلیم به کنفرانس ارائه کرده اند که تعدادی از آنها به صورت سخنرانی ارائه شد.