شناسهٔ خبر: 157097 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل جاده ای در هفته ای که گذشت؛

موافقت شورای اقتصاد با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای افزایش درآمدهای ترانزیت / آغاز عملیات اجرایی ۹۳ کیلومتر از باند دوم کریدور نوار ساحلی جنوب

رشد 32 درصدی ترانزیت در استان خراسان رضوی موافقت شورای اقتصاد با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای افزایش درآمدهای ترانزیت و آغاز عملیات اجرایی ۹۳ کیلومتر از باند دوم کریدور نوار ساحلی جنوب مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل جاده ای در هفته گذشته به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین عناوین حوزه حمل و نقل جاده ای در هفته گذشته به شرح زیر است؛

اتصال «کوزه رش» ایران به گلینجک ترکیه با راه اندازی پایانه چهارم آذربایجان غربی 

تصویب نامه هیات وزیران درخصوص تعیین نقطه مرزی کوزه رش در استان آذربایجان غربی به عنوان راه مجاز گمرکی برای ورود و خروج کالا و مسافر ابلاغ شد.

۲ هزار دوربین ثبت تخلف تا پایان سال ۱۴۰۳ نصب می‌شود 

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای ضمن تشریح برنامه نصب ۲۰۰۰ دوربین ثبت تخلف رانندگی در جاده‌های کشور تا پایان سال آینده، از ثبت بیش از ۴۹ میلیون تخلف در ۱۰ ماه گذشته توسط دوربین‌های ثبت تخلفات عبور و مرور خبر داد.

افتتاح ۷۶۰ کیلومتر راه و بزرگراه تا پایان سال 

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل گفت: با هدف رفع گلوگاه‌های ترافیکی و توسعه کریدورهای ترانزیتی کشور، تا پایان سال جاری حدود ۷۶۰ کیلومتر راه و بزرگراه در ۱۶ استان کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

موافقت شورای اقتصاد با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای افزایش درآمدهای ترانزیت 

شورای اقتصاد با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی در خصوص افزایش عوارض هر تن-کیلومتر کالای ترانزیتی از قلمروی جاده‌های ایران (موسوم به دُزبلاغ) به ۴۵۰ ریال موافقت کرد.

آغاز عملیات اجرایی ۹۳ کیلومتر از باند دوم کریدور نوار ساحلی جنوب/بهره‌برداری از ۵۲ کیلومتر راه و بزرگراه اصلی هرمزگان 

در سفر رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به استان هرمزگان، عملیات اجرایی ۹۳ کیلومتر از باند دوم کریدور نوار سواحلی جنوب آغاز و ۵۲ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی بهره برداری شد.