شناسهٔ خبر: 157132 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

عملیات تامین زیرساخت‌های زمین طرح جوانی جمعیت به‌سرعت در حال انجام است

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد: مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از فعالیت شبانه‌روزی برای تامین زیرساخت‌های زمین طرح جوانی جمعیت در منطقه بلوردی خبر داد.

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به‌اینکه زمین طرح جوانی جمعیت در منطقه بلوردی از توابع شهرستان بیستون آماده شده و خودروهای سنگین در حال فعالیت هستند تا هرچه سریع‌تر همه چیز برای ساخت و ساز آماده شود، گفت: این زمین ۱۰۳ هکتاری قرار است در قالب قطعات ۲۰۰ متری تحویل خانوارهایی شود که طی دو سال گذشته جمع خانوادگی انها از پنج نفر فراتر رفته است.

رامین الماسی افزود: در این پروژه ۱۳۰۰ قطعه جانمایی شده و قرار است ۲۶۰۰ واحد در آن توسط خود متقاضیان احداث شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از واگذاری ۷۰۰ قطعه زمین به متقاضیان خبر داد و تاکید کرد: همه چیز برای شروع ساخت و ساز فراهم است و همزمان با ساخت و ساز توسط خود مردم زیرساخت‌ها از جمله آب، برق و گاز هم تامین شده و در حال انجام است.

الماسی تصریح کرد: طرح جوانی جمعیت برای حمایت از فرزندآوری به تصویب رسیده، طرحی که بر اساس آن موظف هستیم به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعد آنها در دو سال اخیر متولد شده زمین رایگان بدهیم و ساخت و ساز آن با خود خانوارها است.

الماسی یادآور شد: برای ساخت و ساز هم خانواده ها دست تنها نمی مانند و تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی از ساخت مجتمع‌های توریستی، رفاهی در این مجموعه خبر داد و افزود: برای این کار به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم و در تلاشیم تا شهرکی مجهز را ایجاده کرده که خانواده ها بتوانند از موقعیت توریستی بیستون که در جوار این پروژه قرار دارد هم برخوردار شوند