شناسهٔ خبر: 157136 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل:

تأمین مصالح بومی ساختمانی پروژه های مسکن در رونق اقتصادی و تثبیت اشتغال موثر است

تأمین مصالح بومی ساختمانی پروژه های مسکن در رونق اقتصادی و تثبیت اشتغال موثر است مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تأمین مصالح بومی ساختمانی پروژه های مسکن از داخل استان در رونق اقتصادی و تثبیت اشتغال موثر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل ، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در یکصد و شصتمین جلسه شورای مسکن استان که با حضور استاندار و اعضای شورای مسکن در استانداری اردبیل برگزار شد گفت: در ۱۴ شهر استان تعداد ۲۸۸۷۹ متقاضی آورده بالای ۴۰ میلیون تومان را واریز کرده اند.

وی افزود: در ۱۴ شهر استان اردبیل به تعداد ۲۱۶۴۷ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن تخصیص پروژه انجام شده و در ۱۵ شهر استان برای ساخت ۳۳۱۴۱ واحد مسکونی تامین زمین انجام شده است.

دبیر شورای مسکن استان اظهار داشت: در ۱۳ شهر استان قرارداد ساخت ۲۴۸۴۴ واحد مسکونی با پیمانکاران منعقد گردیده و در ۹ شهر استان قرارداد تسهیلات ۱۴۸۱۷ واحد در بانک های عامل منعقد شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: در پروژه های طرح نهضت ملی مسکن شهر اردبیل واریز وجه بالای ۸۰ میلیون تومان به تعداد ۲۰۱۷۳ متقاضی رسیده است.

حیدری تاکید کرد: تأمین مصالح بومی ساختمانی پروژه های طرح نهضت ملی مسکن از داخل استان در رونق اقتصادی و تثبیت اشتغال پایدار در صنعت ساختمان موثر است.

استاندار اردبیل نیز در این جلسه آغاز عملیات اجرایی ایجاد توسعه شبکه زیرساخت توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان در شهرک‌ نهضت ملی مسکن شهر اردبیل را متذکر شد و گفت: لازم است راه‌ و شهرسازی نسبت به واگذاری زمین مورد نیاز این دستگاهها اقدام کرده تا اجرای زیرساخت‌های خدماتی در این شهرک‌ آغاز شود.

سیدحامد عاملی با تأکید بر سرعت‌بخشی به اجرای فونداسیون و عملیات احداث واحدها از سوی راه‌ وشهرسازی و بنیاد مسکن ادامه داد: واحدهای دارای پیشرفت فیزیکی بالا و قابل بهره‌برداری تا اوایل سال آینده احصا و اعلام شود.

عاملی با بیان اینکه سرعت‌ دهی به روند پرداخت تسهیلات ابلاغی واحدهای نهضت ملی مسکن از سوی بانک‌ها ضروری است گفت: بانک‌ها با تسریع در اقدامات اداری برای پرداخت به‌ موقع و تزریق تسهیلات به پیمانکاران تلاش نمایند چون طولانی شدن این روند موجب بالا رفتن هزینه‌ها می‌شود.

استاندار اردبیل با تأکید بر اهتمام پیمانکاران برای تأمین و خرید مصالح ساختمانی از تولیدکنندگان داخل استان اظهار کرد: بسیاری از مصالح از جمله بلوک، آجر، در و پنجره و شیرآلات در داخل استان اردبیل تولید می‌شود که باید اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت نسبت به معرفی این واحدها به پیمانکاران و دستگاه‌های راه‌ و ‌شهرسازی و بنیاد مسکن برای همکاری اقدام کند.