شناسهٔ خبر: 15714 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نقشه محدوده‌های الحاقی شهرهای مریوان و سقز ابلاغ شد

امیر قادری معاون عمرانی استاندار کردستان گفت: نقشه‌های مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در مورد محدوده‌های الحاقی سقز و مریوان توسط استاندار کردستان به شهرداران این شهرها ابلاغ شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی کردستان، امیر قادری اظهار کرد: با موافقت دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری و بر اساس پیگیری‌های جدی استاندار، نقشه‌های مغایرت اساس طرح جامع شهر مریوان در ارتباط با الحاق ۵۹۰ هکتار از اراضی حاشیه شهر و حریم ساخت و سازهای خارج از محدوده، توسط استاندار به شهردار این شهر ابلاغ شد.
وی گفت: این مصوبه متعاقب مصوبات کمیته نظارت و راهبری و تدوین نقشه راه استان ابلاغ شده و بر اساس مفاد این ابلاغیه اراضی زراعی و باغی واقع در محدوده الحاقی، مشمول مغایرت بوده و تغییر کاربری آنها صرفاً با مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران امکان پذیر است.

معاون عمرانی استاندار کردستان تاکید کرد: تراکم ساختمانی کلیه کاربری های مسکونی الحاقی مطابق مصوبه ۱۷ تیرماه سال ۹۲ حداکثر ۱۲۰ درصد و دو طبقه خواهد بود.

وی همچنین در ارتباط با دیگر مصوبه کمیته نظارت و راهبری و تدوین نقشه راه استان به ایرنا گفت: نقشه محدوده الحاقی محله تازه آباد سقز نیز به مساحت ۶۸ هکتار توسط استاندار کردستان به شهرداری سقز ابلاغ شده است.

قادری افزود: به دنبال این ابلاغیه شهرداری سقز موظف شده است حداکثر ظرف مدت یک ماه نسبت به ارایه گزارش طرح به کمیته نظارت و راهبری و تدوین نقشه راه استان، اقدام کند./

نظر شما