شناسهٔ خبر: 157163 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

بین شرکت عمران شهرهای جدید و بانک مسکن منعقد شد؛

تفاهم‌نامه همکاری احداث ۳۰ هزار واحد مسکونی در شهر جدید خلیج‌فارس

شهر جدید خلیج فارس تفاهم‌نامه همکاری مشترک برای احداث ۳۰ هزار واحد مسکونی به همراه واحدهای تجاری با رویکرد ایجاد سکونتگاه‌های شاخص و پیشرو در شهر جدید خلیج‌فارس بین شرکت عمران شهرهای جدید و بانک مسکن و شرکت گروه سرمای‌گذاری مسکن به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت عمران شهرهای جدید، تفاهم‌نامه مشارکت شرکت عمران شهرهای جدید و شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن به منظور احداث ۳۰ هزار واحد مسکونی در شهر جدید خلیج‌فارس در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی شهرهای جدید خلیج فارس و مکران مرکزی با حضور وزیر راه و شهرسازی به امضا رسید.

همکاری مشترک دو طرف برای احداث ۳۰ هزار واحد مسکونی به همراه واحدهای تجاری پیرامونی با رویکرد ایجاد سکونتگاه شاخص و پیشرو از حیث فناوری، برنامه‌ریزی، پایداری و سایر مؤلفه‌های شهرسازی در شهر جدید خلیج‌فارس و همچنین برنامه‌ریزی، ساماندهی و تأمین منابع و احداث این شهر جدید واقع در استان هرمزگان موضوع اصلی این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود.

شرکت عمران شهرهای جدید موظف است طبق مفاد این تفاهم نامه اراضی در نظر گرفته شده جهت مولدسازی در شهرهای جدید را به ئشریک معرفی کرده و مطالعات ضرورت سنجی، مکانیابی، طراحی شهری و آماده سازی اراضی را به انجام برساند (که در حال حاضر انجام و به مجری طرح ارائه شده است).

شرکت عمران شهرهای جدید همچنین متعهد شده است همکاری لازم در اخذ مجوزات تأمین منابع انرژی و زیرساخت های شامل آب،برق و گاز و آماده‌سازی اراضی مورد مشارکت را در این پروژه داشته باشد.