شناسهٔ خبر: 157170 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای مسکن مطرح شد؛

استان زنجان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور پیشرو است

شورای مسکن مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: استان زنجان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور پیشرو است و جایگاه خوبی دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، اصغر اسماعیلی مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در جلسه شورای مسکن که در محل استانداری زنجان برگزار شد، گفت: خوشبختانه استان زنجان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور پیشرو است و تا پایان سال هم تعدادی از واحدهای نهضت ملی مسکن با تأمین زیر ساخت‌ها تحویل متقاضیان می‌شود. 

در ادامه این جلسه، محسن افشار چی بیان کرد: استان زنجان تاکنون در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور عملکرد مطلوبی داشته و پروژه‌ها با قوت فعال است.  

وی ابراز کرد: با توجه به عدم ابلاغ شیوه نامه تقسیط، وام‌های مسکن ملی از هفته جاری با اقساط پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان توسط بانک مسکن تقسیط شود. 

استاندار زنجان، با تأکید بر اینکه نرخ بانکی وام مسکن ملی در استان هم از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافت، گفت: خوشبختانه با تلاش‌هایی که صورت گرفت سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن هم در استان به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافت و به پروژه‌ها تزریق می‌شود. 

افشار چی، با بیان اینکه شبکه بانکی در زنجان نسبت به اجرای مصوبه کاهش نرخ تسهیلات بانکی همکاری لازم را مد نظر قرار دهد، ابراز کرد: بانک مسکن استان چهار نفر از کارشناسان توانمند با روابط عمومی بالا را در شعبه بانکی مستقر کرده و متقاضیان را توجیه و راهنمایی کنند.

وی، از همکاری و تعامل سازنده شرکت‌های خدمات رسان نسبت به تأمین زیرساخت‌های پروژه‌های نهضت ملی مسکن قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه تأمین زیر ساخت‌ها برای یک‌هزار و ۲۰۰ واحدی که در سفر رئیس‌جمهور به استان به متقاضیان تحویل داده شد، در حال انجام است.

استاندار زنجان تأکید کرد: باید در تصمیم گیری ها حداکثر اعتبارات بالادستی برای تأمین زیرساخت‌های پروژه‌های نهضت ملی مسکن در زنجان در نظر گرفته شود و شرکت‌های خدمات رسان و اداره کل راه و شهرسازی استان هزینه‌های لازم برای تأمین خدمات زیر بنایی را با دقت و به‌صورت شفاف محاسبه کنند.