شناسهٔ خبر: 157198 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۳۶۰کیلومتر از راه های ایلام برف روبی شد

برف روبی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: طی فعالیت سامانه بارشی اخیر ۳۶۰ کیلومتر از محورهای شریانی استان توسط عوامل راهداری برف‌روبی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام)، سیدزاهدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای ایلام اظهار کرد: براساس گزارش امروز ادارات تابعه و رصد دوربین‌های نظارت تصویری مرکز مدیریت راه‌های استان طی شبانه‌روز گذشته در ۱۳ محور ارتباطی از شهرهای استان بارش برف و باران گزارش شده‌است.

به گفته وی، در شبانه‌روز گذشته تاکنون هزار و ۲۲۰ تن شن و نمک در جاده‌های استان مصرف شده‌است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام با بیان اینکه با تلاش نیروهای راهداری ریزش برداری در ۱۰ مقطع از محورهای این استان انجام شد، افزود: کمک رسانی به هزار و ۳۰ دستگاه خودرو نیز طی شبانه‌روز گذشته توسط عوامل راهداری انجام شده‌است.

چشمه خاور گفت: با تلاش عوامل راهداری (۱۳۲ راهدار درگیر) همه راه‌های اصلی، فرعی و روستایی این استان باز و تردد در آنها در جریان است.

وی یادآور شد: در حال حاضر گروه‌های راهداری (ثابت و سیار) با نیروی انسانی مستقر در راهدارخانه‌های استان مستقر هستند و رفع مشکلات احتمالی، برف روبی و نمک پاشی نقاط مختلف جاده‌ای را بر عهده دارند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای ایلام تصریح‌کرد: در پی سانحه و انحراف یک دستگاه اتوبوس در جاده ایلام سرابله ۲۴ مسافر با استفاده از خودروهای گشت راهداری در پایگاه امداد و نجات شهدای کارزان اسکان اضطراری داده شدند.

وی ادامه‌داد: مردم می‌توانند در هنگام سفرهای زمستانی با شماره گیری ۱۴۱ از اطلاعات راه‌های استان و کشور مطلع شوند.