شناسهٔ خبر: 157216 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابه‌جایی بیش از ۳۷ میلیون تن کالا از مبادی استان خوزستان

دومین بارگیری ماشین آلات اعزامی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان در سوله بندر امام خمینی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: بیش از ۳۷ میلیون تن کالا از مبادی استان در ۱۰ ماهه ۱۴۰۲ جابه‌جا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، محمد جولانژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان اظهارکرد: در ۱۰ ماه سال جاری جاه‌بجایی ۳۷ میلیون و ۶۷۰ هزار تن کالا از مبادی استان به ثبت رسیده است. 

وی افزود: این میزان کالا توسط یک میلیون و ۹۳۵ هزار سفر جاه‌بجا شده‌اند که عمده کالاهای جاه‌بجا شده از استان به سایر نقاط کشور در بازه زمانی یاد شده به ترتیب مربوط به ذرت دامی، گندم انسانی انواع بنزین، کنجاله، دانه چین، شکر، انواع ورق آهنی، میل گرد، کود اوره و کلینگر می‌باشند. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان بیان کرد: در دی ماه امسال نیز جاه‌بجایی ۴ میلیون و ۸۴ هزار تن کالا توسط ۲۱۶ هزار سفر به ثبت رسیده است. 

جولانژاد از جاه‌بجایی ۱۰ میلیون و ۷۶ هزار و ۷۶۵ تن کالای اساسی از بندر امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: جاه‌بجایی کالاهای اساسی از بندر امام خمینی (ره) نیز توسط ۴۲۴ هزار و ۵۲۰ سفر انجام شده است.