شناسهٔ خبر: 157232 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادرو دریانوردی استان خوزستان مطرح کرد؛

بیشترین ظرفیت تخلیه و کوتاه‌ترین زمان انتقال کالا در بندر امام خمینی(ره)

بندر امام خمینی (ره) مدیرکل بنادرو دریانوردی استان خوزستان ضمن تشریح مزیت‌ها و قابلیت‌های بندر امام خمینی (ره)، فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این بندر را اعلام کرد و گفت: احداث سردخانه ۱۰ هزار تنی، احداث کارخانه تولید خوراک دام، احداث کارخانه تولید کانتینر و احداث مرکز لجستیک کانتینر از جمله فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این بندر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ابوطالب گرایلو با اشاره به اینکه بندر امام‌خمینی (ره) از مزیت‌های منطقه ویژه جهت تولید ارزش افزوده و همچنین شبکه گسترده ریلی و ایستگاه‌های تخلیه و بارگیری انواع کالا برخوردار است، اظهار کرد: این بندر مطلوب‌ترین بندر در کاهش زمان انتقال کالا به مراکز مصرفی کشور و از بیشترین ظرفیت تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی برخوردار است.

مزیت‌ها و قابلیت‌های بندر امام‌خمینی (ره)

وی افزود: علاوه بر این بندر امام‌خمینی (ره) از قابلیت‌های ترانزیتی و ترانشیپی (کالاهای نفتی و غیرنفتی) به کشورهای عراق، ترکیه و حوزه قفقاز برخوردار و با بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با ظرفیت تولید ۲۶ میلیون تن در سال هم‌جوار است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با بیان اینکه بندر امام‌خمینی (ره) دارای ۴۰ پست اسکله به طول ۷ کیلومتر است، عنوان کرد: مساحت اراضی بندر به ۱۱ هکتار می‌رسد و مساحت انبارها نیز در بخش ظرفیت درجا ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تن و در بخش ظرفیت سالانه معادل ۳۰ میلیون تن است.

میزان عملیات تخلیه و بارگیری

گرایلو با اشاره به ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر امام‌خمینی (ره) طی ۶ ماه نخست سال جاری، اعلام‌کرد: در مجموع طی مدت مذکور ۲۰ میلیون و ۶۴۵ هزار و ۵۷۵ تن کالا شامل کالاهای اساسی، کانتینر، مواد نفتی، معدنی و شیمیایی، جنرال کارگو، مجتمع بندری و صنایع هم‌جوار توسط ۶۵۹ شناور تخلیه و بارگیری شده‌است.

فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بندر امام‌خمینی (ره)

وی در مورد فرصت‌های سرمایه‌گذاری (طرح و پروژه) بندر امام‌خمینی (ره) به‌منظور سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، بیان کرد: احداث سردخانه ۱۰ هزار تنی، احداث کارخانه تولید خوراک دام، احداث کارخانه تولید کانتینر و احداث مرکز لجستیک کانتینر از جمله فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر امام‌خمینی (ره) است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به اینکه احداث کارخانه تولید ملزومات بسته‌بندی از دیگر فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بندر امام‌خمینی (ره) است، گفت: احداث کارخانه فرآوری و بسته‌بندی خوراکی ان آبزیان، احداث کارخانه آرد و احداث مجتمع آب‌شیرین کن از دیگر فرصت‌های سرمایه‌گذاری است که می‌توان به آن اشاره کرد.