شناسهٔ خبر: 157248 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

رشد ۴۲ درصدی بارگیری در راه آهن زاگرس

قطار باری مدیر کل راه آهن زاگرس از رشد ۴۲درصدی بارگیری کالا از ابتدای سال تا پایان دی ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسن زیودار مدیرکل راه آهن زاگرس با تشریح عملکرد ۱۰ ماهه راه آهن زاگرس در زمینه تخلیه و بارگیری کالا گفت: در این مدت ۱۶۴ هزار و ۷۳۱ تن کالا به وسیله ۲ هزار و ۶۷۹ واگن بارگیری شده که در مقایسه با پارسال که این رقم ۱۱۶ هزار و ۱۸۰ تن بار به وسیله یک هزار و ۷۹۶ واگن بوده، رشد ۴۲ درصدی در بارگیری و رشد ۴۹ درصدی در واگن‌های به کارگیری شده نشان می‌دهد.

وی میزان کالاهای تخلیه شده در راه آهن زاگرس در این مدت را ۶۱ هزار و ۶۵۵ تن اعلام کرد و افزود: باتوجه به اینکه این رقم در ۱۰ ماهه پارسال ۴۴ هزار و ۸۸۰ تن ثبت شده بود، گویای رشد ۳۷ درصدی است.

مدیرکل راه آهن زاگرس تن کیلومتر خالص ثبت شده از ابتدای امسال تا پایان دی ماه را ۷۶۶ میلیون و ۷۸۶ هزار و ۴۹۸ کیلومتر با رشد ۵ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال اعلام و اضافه کرد: تن کیلومتر ناخالص نیز با ۳ درصد رشد نسبت به پارسال، به یک میلیارد و ۳۰۶ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۴۴۹ رسیده است.

وی با اشاره به رشد ۶ درصدی شاخص تن کیلومتر مرزی و ثبت ۷۳۸ میلیون و ۹۱۲ هزار و ۳۷۳ کیلومتر در ۱۰ ماهه امسال، گفت: تن کیلومتر مبداء-مقصد در این مدت ۹۱ میلیون و ۳۹۹ هزار و ۷۳۳ کیلومتر ثبت شده و رشد ۳۶ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد.