شناسهٔ خبر: 157254 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

پیگیری الزامات تکلیفی در حوزه مدیریت ایمنی در فرودگاه‌های کشور

ساختمان شرکت فرودگاه ها معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: الزامات تکلیفی یا وظیفه‌هایی که بر عهده همکاران در حوزه مدیریت ایمنی واگذار شده، با جدیت باید پیگیری شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی فرودگاه‌های خوزستان؛ فرشید گلیج در کارگاه آموزشی مدیران ایمنی فرودگاه‌های کشور که به میزبانی فرودگاه اهواز برگزار شد، اظهار کرد: یه یقین دلگرمی ما در حوزه عملیات هوانوردی وجود همکاران و کارشناسانی است که دغدغه‌مند ایمنی حوزه صنعت هوانوردی هستند.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع ایمنی در فرودگاه‌ها، از هیچ موردی در خصوص احتمال به مخاطره افتادن ایمنی در فرودگاه‌ها چشم‌پوشی نکرده و در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به ارسال گزارش مربوطه اقدام کنید.

حبیب داوودی دانا مدیر ایمنی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در این کارگاه آموزشی به حادثه برخورد دو هواپیما در یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا اشاره کرد و گفت: شاید این باور که در کشور پیشرفته‌ای مانند ژاپن با وجود اتوماسیون‌ها و فرایندهای بسیار دقیق، برخورد دو هواپیما بسیار سخت باشد اما با دنبال کردن برخی فرایندها متوجه خواهید شد که عدم اجرای یک‌بند از دستورالعمل، می‌تواند خسارت‌های جبران‌ناپذیر به وجود آورد.

وی نیز به برخی اقدامات زیرساختی و اجرایی انجام شده در حوزه مدیریت ایمنی اشاره کرد و افزود: اقدامات زیرساختی صورت گرفته از جمله بهره‌برداری از فاز یک پروژه سامانه سما، دریافت تایی دیه نظام نامه ایمنی شرکت فرودگاه‌ها، برنامه جامع پیاده‌سازی سیستم مدیریت ایمنی و همچنین در زمینه اقدامات اجرایی، مدیریت ریسک، مدیریت تغییرات، مجوزهای بهره‌برداری، دوره‌های آموزشی و غیره نیز اقدامات انجام شده در حوزه مدیریت ایمنی فرودگاه‌ها است.

گفتنی است؛ این کارگاه آموزشی دو روزه، چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه در اهواز به کار خود پایان داد.