شناسهٔ خبر: 157303 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خط کشی۱۶۰۰ کیلومتر از راه‌های استان چهارمحال و بختیاری

خط کشی راه ها معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت :۱۶۰۰ کیلومتر از راه‌های استان در ۹ ماهه ابتدای امسال با اعتباری بالغ بر ۳۰۰میلیارد ریال خط کشی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امین قوامی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت :۱۶۰۰ کیلومتر از راه‌های استان در ۹ ماهه ابتدای امسال با اعتباری بالغ بر ۳۰۰میلیارد ریال خط کشی شده است.

وی با اشاره به نقش خطوط ترافیکی در ارتقا ضریب ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات در مسیرهای پُر تردد ادامه داد: این میزان ۱۰۰درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته را داراست و در صورت مساعد بودن شرایط جوی، این عملیات تا پایان سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

قوامی با بیان‌اینکه خط کشی راه‌ها از مقرون به صرفه‌ترین نوع علائم ایمنی محسوب می‌شود، تصریح کرد: خط کشی راه‌ها ، به ویژه در هوای مه‌آلود و شب نقش موثری در ارتقا ایمنی و تعیین حد و مرز مسیرهای عبوری و سهم هر راننده از جاده دارد و با توجه به افزایش ایمنی در محورهای شریانی، اصلی، فرعی و روستایی، عملیات خط کشی در راه‌های شریانی و اصلی به صورت سه خطه است.

قوامی اضافه کرد: خط کشی و نقوش ترافیکی از ملزومات مهم ایمنی جاده‌ای است که در کاهش حوادث، تسهیل سفرهای بُرون شهری و انتقال پیام‌های اطلاعاتی- هشداری بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهم و ارزنده‌ای دارد.

وی افزود: این اداره کل در این راستا و به‌ منظور افزایش ایمنی راه‌ها، رفع نقاط حادثه‌خیز، هدایت وسایط نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه بویژه در شب ۱۳/۸ کیلومتر نصب حفاظ ،۸ کیلومتر اجرای روشنایی طولی و نقطه ای، ۶۸۰۰ عدد نصب تابلوهای انتظامی و اخطاری و ۵۶۰ مترمربع تابلو اطلاعاتی را در ۹ ماهه امسال و در راه‌های ارتباطی زیر پوشش انجام داده است .