شناسهٔ خبر: 157325 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برف‌روبی مکرر ۶ هزار کیلومتر از راه‌های استان خراسان رضوی طی ۲ روز اخیر

برفروبی راههای خراسان رضوی مدیر کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای خراسان رضوی از اجرای عملیات برف روبی، شن و نمک پاشی در بیش از ۶ هزار کیلومتر از راه‌های استان در دو روز اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان‌رضوی، جعفر شهامت مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: با شروع بارش برف در روزهای گذشته در سطح استان، ۸۰۰ راهدار در قالب ۷۲ اکیپ راهداری، برای خدمت رسانی به مردم در سطح راه‌های استان حاضر شدند.

وی افزود: این اکیپ‌ها با ۶۲۵ دستگاه ماشین‌آلات راهداری، با توجه به گستردگی حجم بارش‌ها، موفق شدند تاکنون بیش از ۶ هزار کیلومتر از محورهای اصلی و فرعی را در چند نوبت برف‌روبی، شن و نمک پاشی کنند.

شهامت با اشاره به اینکه مقدار شن و نمک مصرفی در طی این دو روز ۵ هزار و ۵۰۰ تن بوده است، افزود: در پی بارش برف و کولاک شدید، در محورهای مواصلاتی خراسان‌رضوی، تقریباً مجموع ۲۰ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه موجود در استان شاهد ریزش رحمت الهی بود.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان‌رضوی گفت: ۵۱ گردنه شهری به طول ۵۴۵ کیلومتر، ۱۷۲ گردنه‌های روستایی به طول ۵۷۴ کیلومتر و ۱۳۶ منطقه به طول ۵۸۶ کیلومتر از مقاطع کولاک و مه گیر استان بوده و تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر مسدود بودن مسیرها نداشته‌ایم.

شهامت از شهروندان و ساکنان استان خواست تا از سفرهای غیر ضروری در این شرایط جوی خودداری نمایند و رانندگان در صورت انجام سفرهای اضطراری، حتماً به زنجیر چرخ و و سایل گرمایشی مجهز باشند.