شناسهٔ خبر: 157333 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نصب ۴ برج نوری در تقاطع‌های حادثه خیز محورهای مواصلاتی شهرستان بروجرد

بروجرد رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بروجرد از نصب ۴ برج نوری در تقاطع‌های حادثه‌خیز محورهای مواصلاتی این شهرستان، طی 10 ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لرستان، محمد ایرانشاهی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بروجرد به عملکرد این اداره اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه، با تلاش اداره ساخت راه‌های فرعی و روستایی و پیگیری اداره شهرستان بروجرد، ۱۲ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده‌است.

وی ادامه‌داد: همچنین در این مدت، عملیات بهسازی محورهای روستایی به طول ۱۵ کیلومتر، روکش آسفالت محور اصلی ۱۴ کیلومتر و روکش آسفالت به‌صورت اسلاری‌سیل به طول ۱۳ کیلومتر انجام شده‌است.

ایرانشاهی بیان کرد: نصب ۳/۵ کیلومتر نیوجرسی در محور اشترینان، رفع ۸ نقطه‌ی حادثه‌خیز با حجم عملیاتی ۶۰ هزار مترمکعب خاک‌برداری ، ۱۰ کیلومتر شانه سازی محورهای مواصلاتی و ۷۵ کیلومتر قنو زنی و ایجاد کانال، بخش دیگری از اقدامات شاخص طی ده ماهه ۱۴۰۲ در شهرستان بروجرد است.

وی، تنقیه و لای‌روبی  ۱۹ دستگاه پل در محور اصلی فرعی و روستایی، ۱۵۰۰ تن لکه‌گیری و چاله گیری، ریزش برداری و پاک‌سازی محورها با حجم ۱۰۰۰ هزار مترمکعب، تیغ زنی و تسطیح محورهای روستایی به طول ۳۰۰ کیلومتر، ایجاد ۵ کیلومتر هره خاکی، ایجاد شیار لرزاننده به‌صورت طولی و عرضی به طول ۴۵ کیلومتر، سرویس و نگهداری روشنایی محورهای مواصلاتی به طول ۲۸ کیلومتر، احداث و بهره‌برداری از زیرگذر پادگان مهندسی را به عنوان بخشی دیگری از اقدامات ده ماهه در حوزه راهداری برشمرد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بروجرد تصریح‌کرد: نصب ۴ برج نوری در تقاطع‌های حادثه‌خیز، ۲۷۰ کیلومتر خط‌کشی، نصب ۳۵۰ استوانه ایمنی، نصب، به‌روزرسانی و ساماندهی تابلو و علائم ایمنی آسیب‌دیده به تعداد ۸۵۰ عدد، نصب ۵۰۰ عدد چشم گربه‌ای، نصب ۳۷۰ سرعت کاه، تولید و نصب ۲۵۰ فلش بتنی، نصب ۱۳۰ عدد بشکه ایمنی، ۱۲۰ مورد اخطار به متجاوزان حریم راه، اجرای دیوار حائل به طول ۸۰ متر از دیگر اقدامات شاخص در حوزه ایمنی و حریم است.

ایرانشاهی به عملکرد این اداره در حوزه حمل و نقل اشاره کرد و افزود: در این مدت، کنترل دروازه‌ای ۱۵۳۶ دستگاه انواع ناوگان حمل و نقل عمومی کالا و مسافر ۸۲ گشت مشترک با پلیس و ۳۲۴ دستگاه ناوگان متخلف به کمیسیون‌های مربوط معرفی شده‌است.