شناسهٔ خبر: 157353 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای عملیات بهسازی و روکش حفاظتی آسفالت راه‌های گیلان

میکروسرفیسینگ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان با عنوان این که هدف از نگهداری راه‌ها، کاهش میزان خرابی جاده، افزایش عمر آسفالت محورهای مواصلاتی، کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه با تأمین سطوح عبور مناسب است، از آسفالت گرم ۲۰۳ کیلومتر، ماسه آسفالت ۲۱ کیلومتر و آسفالت حفاظتی(اسلاری سیل) ۵۵کیلومتر از جاده‌های استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گیلان) غلامعلی نیک‌فهم مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: روکش آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ با هدف آب‌بندی سطحی جاده، جوان‌سازی آسفالت‌های قبلی، بهبود استحکاک سطح محور و افزایش عمر روسازی در استان انجام گرفته و در این راستا، ۳۳ کیلومتر به این روش آسفالت و ۱۰ کیلومتر نیز درزگیری شده است.

گفتنی است تاکنون در سال جاری ۵۴ پروژه (در حوزه راه‌های شریانی و اصلی) با اعتباری بالغ بر۷ هزارو ۳۱۱ میلیارد ریال در حال اجرا است که از این میان ۶ پروژه به مبلغ۸۴۲ میلیارد ریال به اتمام عملیات رسیده است و ۲۰ پروژه به مبلغ۳ هزارو ۲۸۵ میلیارد ریال در دست اجرا است. تعداد پروژه‌های انعقاد قرار نیز شامل ۱۷ مورد به مبلغ ۲ هزارو ۲۸۴ میلیارد ریال است.