شناسهٔ خبر: 157354 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار داد؛

وضعیت نارنجی آب‌های جنوب برای تردد و فعالیت‌های دریایی

دریای طوفانی موج سازمان هواشناسی کشور نسبت به اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی و خطر غرق شدن شناورهای سبک و نیمه سنگین به دنبال افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریا در گستره آب‌های جنوب هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور، افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریا در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان را در بر می‌گیرد.

افزایش بیشینه سرعت وزش باد تا ۳۰ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج تا ۲ متر در مناطق ساحلی و بیش از ۲ متر در مناطق دور از ساحل از مخاطرات این سامانه است که روز سه‌شنبه در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان، در نواحی مرکزی و شرقی خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و روز چهارشنبه در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان، در نواحی مرکزی و شرقی خلیج‌فارس و تنگه هرمز و مناطق دور از ساحل دریای عمان فعال خواهد بود.

اثر مخاطره این سامانه اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی، خطر غرق شدن شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، پاره شدن تورهای صیادی و خطر غرق شدن شناگرها، خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحل و اختلال در فعالیت سکوهای نفتی پیش‌بینی شده‌است.

سازمان هواشناسی کشور به منع فعالیت‌های شیلاتی و تفریحی و ممانعت از تردد شناورهای سبک، ممانعت از ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر، منع فعالیت‌های پشتیبانی فراساحل، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل و سکوهای نفتی همچنین آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توسط فعالان دریایی توصیه کرده است.