شناسهٔ خبر: 157369 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تشدید کنترل مستمر فرار بار از جاده‌های آذربایجان غربی

14573e98-902b-4086-89af-50cc14d8da53.jpg معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از کنترل مداوم فرار بار از جاده های آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، علی مدقالچی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در جلسه ارزیابی عملکرد مراکز معاینه فنی استان با اعلام این خبر گفت: فرار بار از جاده‌های آذربایجان غربی به‌صورت مداوم توسط سیستم داپ و کارشناسان حمل و نقل بررسی و با تخلفات برخورد می‌شود.

وی افزود: حقوق استفاده از راه‌های عمومی به‌عنوان حق الناس باید توسط رانندگان حوزه حمل و نقل عمومی از طریق صدور بارنامه و پروانه باید پرداخت شود کاهش فرار بار به‌طرز محسوس در یک ماه گذشته نشان از تشدید طرح‌های فرار بار و نتیجه بخش بودن آن است.

مدقالچی در رابطه با فعالیت مراکز معاینه استان گفت: افزایش خدمات دهی و ضریب حساسیت در مراکز معاینه فنی در سطح استان یقیناً باعث کاهش میزان خسارت به ناوگان حمل و نقلی باری و عمومی خواهد شد و باید حساسیت‌ها در این مورد بسیار بالا باشد.

وی یادآور شد: کنترل‌های مکرر از مراکز معاینه فنی در سطح استان به‌صورت دوره‌ای انجام‌می‌شود و با حضور کارشناسان مشکلات این مراکز بررسی می‌شود

به گفته این مقام مسئول مرکز معاینه فنی و سائل نقلیه سنگین در استان آذربایجان غربی فعالیت دارد که در ۱۰ ماهه گذشته از سال جاری نزدیک به هشتاد هزار خودرو به این مراکز مراجعه کرده‌اند و از این تعداد بیش از ۷۰ هزار خودرو نمره قبولی و بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو نمره ردی از این مراکز اخذ کرده‌اند.