شناسهٔ خبر: 157370 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

اقدامات دو ساله دولت سیزدهم به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی تشریح شد؛

بهره‌برداری از ۳۹ پروژه و ایجاد ۱۷۰۰ فرصت شغلی در بندر امام خمینی(ره)

بندر امام خمینی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در تشریح اقدامات دولت سیزدهم در حوزه توسعه زیرساخت‌های بندری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با اشاره به بهره‌برداری از ۳۹ پروژه عمرانی بخش دولتی و سرمایه‌گذاری بخش دولتی با اعتباری بالغ بر ۱۳۲ هزار میلیارد ریال، از ایجاد ۱۷۰۰ فرصت اشتغال در این حوزه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، ابوطالب گرایلو مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در تشریح دستاوردها و اقدامات دو سال دولت سیزدهم بیان کرد: با هدف توسعه زیرساخت‌های بندری و تمهید زمینه برای بهره‌گیری بازرگانان و فعالان اقتصادی از مزیت‌های بندری تاکنون ۳۹ پروژه مختلف عمرانی بخش دولتی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر ۱۳۲ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

گرایلو افزود: اخذ مجوز انجام مطالعات و اجرای ۳۷ ردیف پروژه عمرانی در زمینه احداث زیرساخت‌ها با اعتباری بالغ بر ۶۷ هزار میلیارد ریال از دیگر اقدامات اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در این زمینه است. همچنین توسعه روساخت‌های بندری با مشارکت بخش غیردولتی با جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ارزش ۱۵۰ هزار میلیارد ریال از اهم اقدامات در این حوزه به‌شمار می‌آید.  

وی خاطرنشان کرد: در حوزه عمل به مسئولیت‌های اجتماعی نیز اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در دولت سیزدهم موفق به اخذ مجوز، انجام مطالعات و اجرای ۱۲ ردیف پروژه با اعتباری بالغ بر ۸۲۰۰ میلیارد ریال شده‌است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، احداث زیرساخت‌های اراضی توسعه‌ای بندر موسوم به ۶۰۰ هکتاری، لایروبی کانال استراتژیک، خورموسی مطالعه، تعمیرات اساسی انبارهای مجتمع بندری امام‌خمینی (ره) و احداث برج کنترل ترافیک دریایی را از برجسته‌ترین پروژه‌های عمرانی با هدف توسعه زیرساخت‌های بندری در بازه زمانی یاد شده عنوان کرد.