شناسهٔ خبر: 157371 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۲۲ محور اصلی و فرعی و روستایی در استان کرمان بازگشایی شد

22 محور اصلی و فرعی و روستايی در استان كرمان به دليل طوفان شن مسدود شده بود در اثر وقوع طوفان شن ۲۲ محور اصلی و فرعی و روستایی در استان کرمان مسدود شده بود که طی ۷۲ ساعت با تلاش راهداران بازگشایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمان)، احسان عراقی زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: ۲۲ محور اصلی و فرعی و روستایی در استان کرمان به‌دلیل طوفان شن از جمله محور شریانی انار- مهریز (یزد) مسدود شده بود بازگشایی شد که در پی این طوفان تعداد ۲ تصادف با یک فوتی و یه جرحی به وقوع پیوست.

وی میزان خسارت وارد شده به ابنیه فنی پل‌ها و تابلوهای بزرگ را بیش از ۲۵ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در این بحران محور انار- یزد، حدود ۷ ساعت مسدود اعلام شد که در این راستا برای بازگشایی این محورها بیش از ۵۲۰ دستگاه خودرو در محور انار- مهریز و بالعکس توسط نیروهای راهداری اسکان داده شد.

عراقی زاده ادامه داد: در پی این حوادث بیش از ۵۵ دستگاه ماشین آلات راهداری و تعداد ۸۵ نفر پرسنل راهداری طی مدت زمان ۷۲ ساعت بحران طوفان در جاده‌های استان درگیر بودند که با تلاش‌های راهداران محورهای استان پاک‌سازی شد و همچنین تنقیه پل‌ها نیز انجام شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان تصریح‌کرد: محور یزد-سیرجان-هرمزگان و محور کرمان-سیرجان و محور بم-ایرانشهر به‌صورت متناوب مسدود شده بود که با همت راهداران پاک‌سازی و ایمن سازی شد.

عراقی زاده نیاز اصلی راهداری استان را اجاره ماشین آلات به مبلغ ۴۵ میلیارد تومان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در صورت تأمین اعتبار نسبت به تنقیه کامل پل‌ها و بازگشایی راه‌های روستایی و خاکی اقدام می‌شود.