شناسهٔ خبر: 157373 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

برگزاری دوره آموزشی HAZMAT برای آتش‌نشانان شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)

آتشنشانی فرودگاه امام دوره تخصصی HAZMAT به مدت ۴۰ ساعت در طی ۵ روز برای ۳۳ نفر از آتش نشانان  شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) محمد رضا فردی معاون بهره برداری فرودگاهی این شرکت با اشاره به برگزاری دوره آموزشی HAZMAT برای آتش نشانان شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) گفت: مواد خطرناک Dangerous goods موادی هستند که هنگام حمل و نقل برای سلامتی، ایمنی، اموال یا محیط زیست خطرناک هستند و برخی از مواد خطرناک زمانی که حمل و نقل نمی‌شوند هم خطراتی را ایجاد می‌کنند که به مواد پرخطر معروفند (hazardous materials) و به‌اختصار HAZMAT نامیده می‌شوند.  

فردی در ادامه افزود: نمونه‌ای از مواد خطرناک، زباله‌های خطرناک است که تهدیدات اساسی یا بالقوه‌ای برای بهداشت عمومی یا محیط زیست دارند.

معاون بهره برداری فرودگاهی با تأکید بر اینکه دوره تخصصی مواجهه با این مواد ضروری است، خاطرنشان کرد: در نیاز آموزشی این معاونت به اداره کل منابع انسانی و پشتیبانی اعلام شد و همکاران واحد آموزش آن اداره کل نسبت به برنامه ریزی و اجرای این مهم اقدام نمودند که جای تشکر دارد.

مهرداد تیزخان مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی نیز با اشاره به اینکه با برنامه ریزی‌های انجام شده در واحد آموزش اداره کل منابع انسانی و پشتیبانی در طول سال نیازهای آموزشی کلیه معاونت‌ها از جمله دوره‌های تخصصی مورد نیاز همکاران اداره ایمنی و آتش نشانی فرودگاهی برنامه ریزی و اجرا می‌گردد، گفت: دوره تخصصی HAZMAT به‌مدت ۴۰ ساعت در طی ۵ روز توسط آقای دکتر محمد رضا کریم پور برای ۳۳ نفر از آتش نشانان شهر فرودگاهی برگزار شد.

وی در پایان افزود: در روز پنجم این دوره آموزشی، عملیات نحوه مواجهه و اطفا با نشت مواد شیمیایی به‌صورت عملی در ایستگاه ۸B برگزار شد.