شناسهٔ خبر: 157374 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهره برداری از ۲۳ کیلومتر پروژه عمرانی شهرستان بهشهر

مازندران سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بهشهر از بهره برداری ۲۳ کیلومتر پروژه عمرانی این شهرستان در قالب اجرای عملیات بهسازی و روکش آسفالت با اعتباری نزدیک به ۴۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به مناسبت گرامی داشت دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از مازندران، حمید محمدی اظهار کرد: اجرای عملیات روکش آسفالت راه روستایی پا سند –یخکش شهرستان بهشهر به طول ۷ و نیم کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان، اجرای راه دسترسی عباس‌آباد به طول یک کیلومتر با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، روکش آسفالت راه‌های روستایی کند به طول یک کیلومتر با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، فتکش به طول ۷۰۰ متر با اعتبار یک میلیارد تومان، شیلر به طول ۲ کیلومتر با اعتبار ۳ میلیارد تومان، التپه به امامده ۲ کیلومتر با اعتبار ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، محمد آباد ۲.۵ کیلومتربا اعتبار ۳ میلیارد، یانه سر یک کیلومتربا اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون، متکازین به ولو ۲ و نیم با اعتبار ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، پابند به طول ۳ کیلومتر با اعتبار ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به اتمام رسیده است.

وی گفت: با توجه به اینکه توسعه روستاها در گرو بهبود راه‌ها و مسیرهای روستایی است، جوان‌سازی رویه آسفالت جاده‌ها نقش به سزایی در افزایش طول عمر آن دارد.

محمدی در مورد دیگر پروژه‌های افتتاحی شهرستان بهشهر گفت: زیرسازی ۱۵ کیلومتر از راه‌های روستایی چالو، سابق محله کردمحله، سنگدره، غریب محله با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال انجام گردید که به بهره برداری رسید.

وی خاطر نشان کرد: راه روستایی به‌عنوان قسمتی از توسعه روستایی، یکی از فعالیت‌ها این اداره را تشکیل می‌دهد که شامل حفظ و نگهداری راه‌های روستایی اعم از ترمیم و لکه‌گیری آسفالت، خط‌کشی راه‌های آسفالته، نصب علائم، شانه سازی و پاک‌سازی حریم راه‌های روستایی و... است.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بهشهر در ادامه به اقدامات ایمن سازی این اداره در سطح محورهای تحت پوشش خود اشاره و تصریح کرد: اقدامات ایمن سازی از قبیل تأمین روشنایی و رفع خاموشی، پاکسازی و زیبا سازی حریم راه‌ها ، شانه سازی، رنگ آمیزی پایه‌های تابلو و نرده‌های پل، آشکار سازی نقاط پر تصادف، نصب انواع علائم اخطاری قوس، مسیر نما و خطر نما، تعمیر و بازسازی و نصب گاردریل، ساماندهی و افزایش اثر بخشی علائم در طول محورها تنها بخشی از اقدامات ایمن سازی این اداره است.