شناسهٔ خبر: 157391 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

دیدار رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو با رئیس دانشکده علوم فضایی دانشگاه پنجاب پاکستان

مهدی رهنما رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور رئیس دانشکده علوم فضایی دانشگاه پنجاب با همراهی جمعی از همکاران خود از کشور پاکستان ضمن حضور در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با مهدی رهنما رئیس این پژوهشگاه دیدار و گفت و گو نمود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در راستای توسعه همکاری‌های بین المللی و تعاملات پژوهشی این پژوهشگاه با مراکز علمی و پژوهشی دنیا، مهدی رهنما رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با عامر محمود رئیس دانشکده علوم فضایی دانشگاه پنجاب با همراهی جمعی از همکاران از کشور پاکستان در محل این پژوهشگاه دیدار و گفت و گو کرد.

در این نشست که با حضور ابراهیم فتاحی معاون پژوهشی و فناوری پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور و ساویز صحت کاشانی عضو هیئت علمی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور و رئیس مرکز آموزش منطقه‌ای سازمان هواشناسی جهانی در تهران برگزار شد، رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور ضمن معرفی عملکرد و دستاوردهای پژوهشی و اجرایی در سطح ملی و منطقه‌ای این پژوهشگاه، خواستار توسعه همکاری و تعاملات علمی و آموزشی با مجامع جهانی مرتبط با حوزه هواشناسی به‌ویژه دانشگاه پنجاب کشور پاکستان شد.

وی در ادامه به معرفی برخی از پروژه‌های مهم و عملیاتی این مجموعه به‌ویژه سامانه پیش بینی نقطه‌ای وضع هوا، سامانه پیش بینی و هشدار سریع سیل، سامانه پیش بینی و هشدار گردوخاک، سامانه پیش بینی و هشدار آلودگی‌هوا و همچنین برنامه کاربردی موبایلی هوای اربعین پرداخت که مورد استقبال طرف مقابل قرار گرفت.

در پایان این دیدار رئیس دانشکده علوم فضایی دانشگاه پنجاب ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های علمی و اجرایی انجام شده این پژوهشگاه، از اعلام آمادگی خود و مجموعه همکاران خود در خصوص همکاری‌های مشترک در آینده با این مجموعه به‌ویژه معرفی و بهره مندی از ظرفیت‌های بالای فنی و تحقیقاتی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور به مجامع علمی و تحقیقاتی کشور پاکستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، در این نشست طرفین توافق نمودند تا در آینده نزدیک در خصوص انعقاد یک تفاهم نامه همکاری مشترک در زمینه موضوعات مرتبط هواشناسی و مورد علاقه دو طرف برنامه ریزی کرده و به مرحله اجرا برسانند.