شناسهٔ خبر: 157424 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

واگذاری ۲۲۲ قطعه زمین در شهرستان‌های زرند و رفسنجان به متقاضیان طرح جوانی جمعیت

کرمان در سفر یک روزه رئیس دفتر بازرسی رئیس جمهور به استان کرمان با همراهی استاندار استان کرمان ۲۲۲ قطعه زمین در شهرستان های زرند و رفسنجان به متقاضیان طرح جوانی جمعیت واگذار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان روز یکشنبه ۱۵ بهمن ماه سال ۱۴۰۲  در سفری یک روزه درویشیان رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور و نماینده ویژه رئیس جمهور در امر مبارزه با فساد به همراه محمد مهدی فداکار استاندار استان کرمان ،رضا حافظی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان مدیران اجرایی مربوطه استانی و شهرستانی واگذاری ۲۲۲ قطعه زمین در شهرستان های زرند و رفسنجان به متقاضیان طرح جوانی جمعیت صورت گرفت.

رضا حافظی مدیر کل و رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان کرمان ضمن گرامی‌داشت ایام الله دهه مبارک فجر گفت:بدون شک طرح نهضت ملی مسکن و همچنین طرح جوانی جمعیت در راستای تامین مسکن مردم و فراهم آوردن آسایش این عزیزان یکی از دغدغه‌های مهم و اصلی دولت و شخص  رییس جمهور است.

وی افزود: سهم استان کرمان از ۴ میلیون مسکن کشور ۱۲۸٫۱۸۰ واحد است که برنامه شهر زرند ۴۴۵۳ واحد بوده که تا به امروز ۹۵۵۳ نفر ثبت نامی داشته ایم و ۵۹۶ نفر تأیید نهایی شده اند. همچنین در شهرستان رفسنجان برنامه ابلاغی ۱۳۴۱۴ نفر است که ۱۹۴۲۱ نفر ثبت نام کرده اند و ۵۸۹۱ نفر تأیید نهایی شده اند و برای ۲۷۸ نفر تامین زمین صورت گرفته است.

حافظی ادامه داد: تا به امروز در شهرستان زرند ۳۰۸ واحد عملیات اجرایی آن آغاز شده و نیز برای مابقی متقاضیان نهضت ملی مسکن در این شهرستان با کمک شهرداری شهر زرند مراحل الحاق ۲۰۸ هکتار اراضی به شهر زرند در حال انجام است که انشاالله در آینده نزدیک پاسخ گوی همه متقاضیان این طرح مهم هستیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان در خصوص دیگر شهرهای شهرستان زرند تصریح کرد: امروز شاهد واگذاری ۱۹۰ قطعه زمین به متقاضیان این طرح در شهرستان زرند هستیم که از این تعداد ۱۱۰ قطعه زمین در شهر زرند ۷ قطعه در شهر خانوک ۷۳ قطعه زمین در شهر ریحانشهر است.

وی در مورد واگذاری زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت شهرستان رفسنجان گفت: در شهرستان رفسنجان امروز شاهد قرعه کشی برای متقاضیان دو شهریم که در شهر کشکوئیه ۲۲ قطعه و در شهر بهرمان ۹ قطعه را قرعه کشی می کنیم.

حافظی در پایان گفت: دو مسئله مهم در این دو طرح در استان کرمان وجود دارد که بانک‌های عامل می‌بایست به تعهدات خود در مورد پرداخت تسهیلات به متقاضیان در موقع مقرر اقدام کنند و دیگر اینکه دستگاه‌های خدمات رسان در زمان مقرر خود خدمات لازم را به مردم ارائه دهند که دچار مشکلات اساسی همچون عدم اجرای شبکه آب و فاضلاب، گاز ،برق و ... نباشیم.

 در ادامه این جلسه درویشیان رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور گفت: قانون جوانی جمعیت یکی از بهترین قانون‌های تاثیرگذار در بحث جوانی جمعیت است و امروز می‌تواند گره گشای بحران جمعیت باشد و همچنین تمام مسئولین دستگاه‌های مربوطه باید به اجرای این قانون اهتمام ورزند.

 وی افزود: رئیس جمهور در جلسات مختلف تاکید داشتند بانک های عامل باید تکالیفی که به عهده آنها در راستای پرداخت تسهیلات ضروری مانند تسهیلات اشتغال، ازدواج و فرزندآوری را انجام دهند و در صورت عدم انجام این مهم، ترک فعل تلقی خواهد شد و به جد ما پیگیری خواهیم کرد.