شناسهٔ خبر: 157446 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با ایام سالگرد انقلاب اسلامی انجام می‌شود؛

بهره‌برداری از ۲۲ پروژه با اعتبار ۵۴۲ میلیارد توسط راهداری استان یزد

مدیرکل راهداری یزد مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد از افتتاح ۲۲ پروژه با اعتباری بالغ‌ بر ۵۴۲ میلیارد تومان، هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، محمد رستگاری ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در این ایام خجسته شاهد افتتاح ۲۲ پروژه حوزه راه با اعتباری بالغ‌بر ۵۴۲ میلیارد تومان در استان، خواهیم بود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، افزود: با توجه به اینکه تأثیر محورهای مواصلاتی بر رشد و گسترش سایر عوامل توسعه انکارناپذیر است و زمینه توسعه از جهات مختلف را فراهم می‌آورد، پس از انقلاب توسعه راه‌ها مخصوصاً در بخش جاده‌ای به‌سرعت افزایش یافت که اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز در این امر مهم سهم به سزایی داشته و دارد.

رستگاری با بیان اینکه در بخش راه‌های اصلی و شریانی پروژه‌ها به طول ۵۳ کیلومتر و با اعتباری بالغ‌بر ۱۸۴ میلیارد تومان، به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه‌داد: مهم‌ترین پروژه‌های این بخش در محورهای نائین – اردکان، مهریز - انار، یزد - تفت، ابرکوه – سورمق، نوگنبد – شمش، اردکان – یزد، نائین – یزد و مهریز قرار دارد.

وی اضافه‌کرد: محورهای روستایی و فرعی شامل یزد – خضرآباد، سورک، مریم‌آباد، شمس‌آباد – عقدا، مدوئیه، دهشیر – تنگ حوضکی، چاه متک، دربید – دشت ده، حاجی‌آباد – زرین – بیاضه، جمعاً به طول ۴۲ کیلومتر با پیش‌بینی اعتباری بالغ‌بر ۸۵ میلیارد تومان، انجام و به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد در خاتمه تأکید کرد: تمامی پروژه‌های نام برده با هدف خدمت به مردم در راستای ارتقا سطح ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات، توسط راهداران در سراسر استان، انجام‌می‌شود.