شناسهٔ خبر: 157452 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۹ ماه گذشته انجام شد؛

مسدودسازی سه معدن متخلف در اشکذر استان یزد به علت عدم رعایت ضوابط حمل‌ونقل

انتظاری رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان اشکذر گفت: از ابتدای سال تا کنون مسیر دسترسی تعداد سه معدن متخلف در محور خضرآباد - کافی آباد، مسدود شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، علیرضا انتظاری ضمن ارائه گزارش عملکرد ۹ ماهه مجموعه تحت مدیریت خود، اظهار کرد: در ۹ ماه گذشته عوامل راهداری شهرستان اشکذر، راه دسترسی سه معدن متخلف در محور خضرآباد – کافی آباد را به علت عدم نصب باسکول، عدم صدور بارنامه و رعایت نکردن تناژ مجاز کامیون‌ها، مسدود کردند.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان اشکذر، افزود: در حوزه اصلاح و ساماندهی تابلوها و علائم نیز تعداد ۲۲۰ عدد مسیر نما ۱۸۰ عدد جناغی و ۳۰۰ عدد سایر تابلوهای اخطاری و انتظامی در محورهای روستایی خضرآباد، رستاق، قوام‌آباد، کمال‌آباد، دربرز، مرزانک، کافی آباد، هامانه و ... نصب شده است.

انتظاری از اصلاح و نصب چراغ‌های چشمک‌زن در تمامی تقاطع‌های حادثه‌خیز محورهای حوزه استحفاظی یاد کرد و ادامه داد: در راستای افزایش ایمنی راه‌ها و همچنین راهنمایی کاربران، ۵۰ کیلومتر از طول راه‌ها در محورهای فولاد به سه‌راهی فولاد نیوک، خضرآباد، روستاهای رستاق و میبد – یزد، خط‌کشی شده است.

وی به ترمیم و اصلاح راه‌های آسیب دیده اشاره کرد و گفت: در روستاهای خضرآباد، زربند، قوام‌آباد، مرزانک و دربرز که به دلیل وقوع سیل برخی محورها دچار تخریب شده بود، ترمیم و در روستای خمسیان نیز علاوه بر اصلاح وقت راه، اقداماتی همچون شانه سازی، تنقیه پل‌های محور و خط‌کشی و لکه‌گیری آسفالت انجام شد.

این مسئول اذعان کرد: پاکسازی محورها پس از وقوع سیل و تصادفات، لکه‌گیری آسفالت، برف‌روبی و نمک‌پاشی، اجرای عملیات روکش آسفالت، ایجاد و احیاء سرعت‌گیر، شانه سازی، اصلاح مسیر و رفع مانع دید به طول ۴ کیلومتر، ایجاد دوربرگردان از اقدامات انجام شده در محورهای مواصلاتی شهرستان است.

انتظاری از تسطیح پارکینگ در بندر آباد به مساحت ۲۰ هزار متر، تسطیح و اصلاح راه‌ها به طول ۲ کیلومتر، حمل و پخش آسفالت در پارکینگ حسینیه عزآباد به طول ۱۰ هزار متر، یاد کرد و گفت: عملیات شانه سازی در محور حاجی‌آباد به طول سه کیلومتر و تیغ‌زنی راه فولاد میل سفید به طول ۱۴ کیلومتر نیز توسط راهداران اجرایی شد.

وی اضافه کرد: بهسازی و روکش آسفالت در محور میبد یزد به طول پنج کیلومتر، احداث دور برگردان و رمپ ورودی و خروجی جاده دوم کورها علی‌آباد به طول هزار و ۵۰۰ متر، آسفالت رگلاژی به طول ۱۰ کیلومتر و به میزان ۳۰۰ تن آسفالت در محور فولاد آلیاژی و آزادسازی و تسطیح شانه و حریم راه در محور چرخاب – زارچ به طول ۶ کیلومتر توسط این اداره انجام شده است.