شناسهٔ خبر: 157472 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رفع تصرف از ۵ هکتار از اراضی ملی و دولتی شهرستان ابهر به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان

سرداریان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان‌های ابهر، خرمدره و سلطانیه از رفع تصرف حدود ۵ هکتار از اراضی ملی و دولتی شهرستان ابهر به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

حمید رضا سرداریان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، به اهمیت و ضرورت حفاظت از اراضی ملی و دولتی اشاره کرد و بیان داشت: تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی اداره راه و شهرسازی در شهرستان ابهر به‌صورت روزانه در حال گشت زنی برای رصد اراضی ملی و دولتی تحت پوشش هستند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند.

وی اظهار کرد: از آغاز سال جاری تاکنون در مجموع حدود ۵ هکتار از اراضی ملی و دولتی شهرستان ابهر با تلاش عوامل یگان حفاظت اراضی اداره راه و شهرسازی شهرستان ابهر از دست متصرفان خارج و رفع تصرف شده‌است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستانهای ابهر، خرمدره و سلطانیه، ارزش اراضی رفع تصرف شده را در حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام‌کرد و گفت: بازگشت این اراضی به بیت المال با اجرای سه فقره حکم قطعی قضائی و سه مورد رفع تصرف فوری انجام شده‌است.

سرداریان تأکید کرد: همچنین با پیگیری‌های به عمل آمده از آغاز سال جاری هشت فقره پرونده قضائی کیفری (جرائم مشهود) برای رفع تصرف اراضی ملی و دولتی شهرستان ابهر تشکیل شده‌است.

وی به افرادی که اقدام به تصرف زمین‌های دولتی و به‌صورت غیرمجاز اقدام به احداث بنا در اراضی ملی می‌کنند هشدار داد و گفت: اداره راه و شهرسازی شهرستان ابهر، خرمدره و سلطانیه از اراضی ملی و متعلق به دولت با آمادگی کامل حفاظت و حراست می‌کند و با هرگونه دخل و تصرف در این اراضی و زمین خواری به‌صورت قاطع برخورد کرده و با کسی اغماض ندارد.